Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Angela la liceâl cu la voie di cambiâ il mont

............

E svolave Angela, lant daûr dai siei siums di liceâl. Si svicinave aes sperancis dai zovins de sô gjenerazion cu la stesse voie di cognossi e di cambiâ il mont che e veve tal frontâ, cun serietât e passion, i classics latins, la leterature e la storie, intes aulis dal Stellini.

E cjapave la coriere adore la matine, cualchi volte si fermave a studiâ li di Augusto Casasola in plaçâl Cele, masse dongje de sofite di Toni Capuozzo par no restâ inmagade dai viers de beat generation che a vignivin ciclostilâts là in version provinciâl. Che Borc Graçan al fos in cualchi mût une sielte di vite predestinade no si pues savê, ma ciert clamâsi Felice di cognon e jessi a stâ in androne Paradîs nol pues sucedi par câs, se no a une persone che e fâs Angela di non. Cetantis voltis che o vin ridût parsore, cjatantle intant che e montave sù su la sô Mini e jo o saltavi fûr dal garage che, tant par cambiâ, si cjate intune altre des siet andronis di vie Graçan.

I miei contats cun jê dopo de scuele a rimontavin aes primis edizions dal Pali Studentesc, segnadis di ce che al restave dal “moviment” e de sô voie di cambiament culturâl partint de scuele e dai zovins. E ancje i segnâi di chel becâsi vicendevul tra jo che le tacavi pe pocje produzion par furlan al Pali e jê che e rispuindeve ustinade intal no volê fâ dome che la retoriche de marilenghe.

Dopo, il so rûl decisîf inte “riapropriazion” di Pasolini de bande dal Friûl e il gno ricognossii dute la positivitât, complice chê atmosfere magjiche dai Colonos dulà che lis diferencis a deventin dialetiche dal fâ. Ma cuasi a slontanâ la vecjaie e lis sôs magagnis, al jere stât propri il ’68 a viodinus dibati insiemi l’Istât passât, intun mût di dialogâ public, ma tra nô cifrât in maniere intime, par musis e fats cognossûts in chei agns. Dopo, ancjemò un invît, l’Invier passât, par une gnove iniziative in citât intune vision de vite culturâl divierse dai circuits uficiâi: une piçule stanzie che vuê mi vise une vecjo cjast. I ultins incuintris in ocasion de presentazion des listis pal Pat. E JERE ENTUSIASTE pe sielte di Avoledo di candidâsi, ma in gjenerâl par cheste gnove propueste. I risultâts no ju à viodûts, ma o soi sigûr che cualchidun jai à comunicâts. E jê, ju ur à dât acet cuntune bocje di ridi des sôs.

di Dree Valcic

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +