Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Circul furlan a Triest

............

A vivin e a lavorin a Triest. A son professioniscj, pensionâts e frutats, rivâts jù par studiâ ae universitât. In comun a àn la lidrîs comune furlane e la voie di stâ in compagnie, magari dome par fâ une tabaiade in marilenghe une volte pe setemane. Un gust naturâl pe condivision de culture dal Friûl che e je deventade alc di plui, puartant ae nassite dal Circul furlan di Triest. Il sproc?
“Dulà che si nas ogni jerbe e pas”. Lenghe e tradizions, ma ancje volontariât, spirt di convivence e volontât di metisi in relazion cun chês altris realtâts dal teritori. «Vuê a Triest si stime che a vivin plui o mancul 20 mîl furlans – e spieghe la presidente dal gnûf sodalizi, Manuela Nodale – il Circul al vûl fâ propuestis culturâls furlanis che a valorizin la nestre identitât, ma ancje presentâsi a la comunitât di Triest par colaborâ cun chês altris associazions che a operin sul puest».
Il prin obietîf cumò al è chel di cjatâ une “cjase” dulà implantâ la gnove associazion, che in dì di vuê si è dade dongje ator dai taulins de ostarie “Da Mara” in vie Colonna 5, tal centri de citât, dulà che ogni martars di sere polente e frico a detin leç.
Il program presentât in ocasion de costituzion dal Circul al previôt la conservazion e la difusion de lenghe e de culture furlane, e spieghe ancjemò la Nodale, «cun ativitâts diviersis come, par esempli, il teatri, la musiche o lis mostris. O stin ancje pensant a spazis dulà presentâsi e fassi cognossi come in ocasion de manifestazion velistiche Barcolana».
“Tal zîr di un mês de nassite dal circul – e note Nodale – che nol è un Fogolâr, o vin tirât sù plui di 130 adesions, massime part jenfri int zovine. O vin lavorât tant par pandi la novitât ma distès il risultât nus à maraveât”. A caraterizâ il grup, secont Nodale, e je propite la eterogjeneitât dai siei aderents. «Nissune nostalgjie pal passât, pluitost desideri di vivi il jessi furlan cun semplicitât».
Dongje Manuela Nodale a son il president onorari, Franco Braida, il Comitât diretîf – Francesco Franzil, Riccardo Tonero, Mauro Dellago, Mara Pizzamiglio e Clara Dorigo – e i Revisôrs dai Conts – Michele Lanari, Renzo Snider e Marco Petris.
Redazion

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +