Lis sieltis discutibilis in tiermin di promozion fatis de Regjon no si fermin al gnûf logo, ma ancje sul ultin personaç volût pe promozion a Vinitaly: l’atôr francês Gerard Depardieu, che nol à mai platât la sô passion pe buine cusine… ma a dî la veretât no dome furlane.
Prin di dut, o precisìn che no vin nuie cuintri la persone, ma nus lasse perplès che cierts siei «precedents» no àn fat «contâ fint a dîs» il Vicepresident regjonâl Luca Ciriani, assessôr al turisim e referent politc par cheste operazion, che si è invezit dimostrât entusiast… ma forsit nol saveve che…
Prin di dut Depardieu al è un che al sta cun ducj: ultimementri lu vin viodût ancje lei sant Agostin tant che catolic no praticant… e chest no lu fâs un testimonial di fiducie suntun prodot.
Ma fevelant di prodots enogastronomics, tal vin nus è concorint cun proprietâts ancje in Afriche e Pantelerie. No dome: al à dite ancje di amâ lûcs, tradizions e prodots de Pulie (Premio Barocco 2010) e di comprâ li i vignâi (e i puliês se son suiade danti la citadinance dal paîs, dal sigûr mancul onerose di une mission di pueste par lâ a insegnâi a fâ di mangjâ tal so ristorant…)
Cjalant plui indaûr, tal 2007 al è stât di jurie e testimonial ancje dal Festival dal persut di Parme.
Par cui che al cjale television, al è cognossût soredut pe publicitât – in napoletan cun contor di mandulins – de salse di pomodoro Cirio: ducj elements no propit furlans e, dut câs, ingombrants dal pont di viste promozionâl (Cirio lu à imponût sui maiôrs media statâi, no dome su chei locâi) e dal target di prodot.
Tant che testimonial, al ven doprât soredut suntune tipologjie di prodots: chê alimentâr, jentrant ancje in concorince jenfri i singui prodots come i vins de Puliis, ma ancje il Friulano… (al è tant che se Jerry Scotti al fasès publicitât no dome pal rîs Scotti ma ancje pe marcje Gallo o altri).
Cjalant cualchi altri esempli di istituzions che a àn contât VIPs, a difarence di Dustin Hoffman (testimonial pe regjon Marchis), Depardieu nol à plui un grant respîr internazionâl (e nancje doi Oscar). A difarence di Paris Hilton (testimonial dal vin prosec in latine) nol à un respîr internazionâl tal fashion.
Se la gastronomie taliane e sta di gnûf sorpassant chê francêse e lis dôs a son lis plui competitivis tra di lôr, parcè un testimonial francês, ven a stâi de concorince?
Tant che testimonial al baline cetant (fint tant che al cjate cui che lu clame e lu paie) e no savìn trop che Gerard Depardieu al zovarà pe promozion dai nestris prodots fûr di regjon, ma dal sigûr al à judade la ristorazion parigjine: cumò tancj furlans a àn savût che lui al à un ristorant te capitâl francese.
(REDAZION)
Musiche furlane fuarte / “Surtùm”: il gnûf progjet discografic dal cjantautôr Massimo Silverio
Alessio Screm
Al vûl dî “palût”, “paludere”, e tal furlan di Çurçuvint si dîs “surtum”. Al è il titul dal gnûf album dal cjantautôr Massimo Silverio, artist cjargnel, musicist e autôr che al dopre la lenghe mari intune maniere dal dut particolâr. Al cjante in cjargnel, chel vecjo cjargnel imparât dai nonos e che cumò si stente […] lei di plui +
Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan
Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +


