Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

“The Exstore”: il rock glemonàs jenfri lidrîs furlanis e viodudis universâls

Moira Pezzetta
The Exstore di Glemone

«Ogni cjalade a conte une storie, e tai toi voi si plate il mont intîr»: cussì i “The Exstore” a trasformin la cuotidianitât in poesie pop, fasint vibrâ Glemone cuntun rock che al sa di cjase, ma che al cjale lontan.
◆ I “The Exstore” a son une band rock che si sta fasint sintî, nassude a Glemone e ative dal 2015 incà. Il grup al ten dongje i doi fradis Flavio Cargnelutti (vôs, ghitare e tastiere) e Cristian Cargnelutti (batarie), Fabio Marchetti (ghitare eletriche e acustiche), Fabio Not (ghitare eletriche, acustiche e tastieris) e Lorenzo Bisius (bas). Il non de band al ven de ex buteghe di alimentârs dai nonos di Flavio e Cristian, che di simpri ur à fat di sale provis.
◆ I “The Exstore” a proponin un sound che al font rock alternatîf e pop-rock, caraterizât di tescj ironics e riflessîfs. Il lôr stîl al è stât descrit come “punk/rock’n’roll ignorant”, cuntun svicinament diret e cence sgherlifs. Il grup si diferenzie pe sô capacitât di tratâ temis di ogni dì cun lizerece e sinceritât, evitant la banalitât e mantignint un ton autentic.
◆ Vie pai agns, i “The Exstore” a àn realizât diviers progjets musicâi e videos. Tal 2021, a àn publicat “Canzone di Maggio”, un toc che al celebre la bielece de nature e de vite in semplicitât. Il video al è stât zirât a Sauris, doprant paisaçs cuntune bielece che e gjave il respîr come suaze pe narazion.
◆ Tal 2023, a àn butât fûr il singul “Un Porno”, un toc ardît che al fronte la intimitât dal amôr cun ironie e lizerece. La cjançon e je stade preseade pe sô capacitât di rompi i tabûs che a cjalin il teme, mantignint un ecuilibri tra sfrontatece e rispiet.
◆ Tal Setembar dal 2024, a àn presentât il video di “Bomba a Mano”, zirât in colaborazion cu la associazion sportive di pareclevis Volo Libero Friuli. Lis ripresis si son davueltis tra il cjamp dulà che a vegnin jù i pareclevis di Bordan e il cjamp di jevade sul mont dal San Simeon, ufrint imagjins sugjestivis che a tegnin dongje la energjie e il spirt de band.
◆ Ai 19 di Setembar 2025, i “The Exstore” a àn publicat su YouTube il video uficiâl dal gnûf singul “Tutto nei tuoi Occhi”. Il toc al incrose melodie pop e poesie cuotidiane, trasformant une viodude intune storie universâl.
◆ A dâ muse e frescjece aes imagjinis, dôs cubiis di zimui, i vêrs protagoniscj de conte visive. Il video al è stât zirât dut sul Fuart di Osôf, curnîs storiche e inmagante che e devente part integrante de narazion musicâl. La regjie e à la firme de aromai colaborazion salde cun Gabriele Tiso, di agns simpri dongje dai “The Exstore”, e di Tommaso Gallina. Il frontman Flavio Cargnelutti al marche la impuartance di contâ lis storiis leadis al teritori: «Ancje chest colp chi o vin metût la nestre musiche a disposizion dal teritori – al spieghe Flavio – parcè che contâ une storie culì al vûl di dâ valôr no dome ae cjançon, ma ancje ae nestre comunitât».
◆ I “The Exstore” a son simpri atîfs sui social media, dulà che a condividin fotos, videos des lôr ativitâts, informazions sui prossims concierts e ancje cjapant dentri il lôr public cun cualchi quiz. Cjalant i lôr progjets, i “The “The Exstore” “a continuin a lavorâ su tante musiche gnove e a esplorâ gnovis colaborazions. Pe lôr capacitât di inovâ, pûr mantignint un leam fuart cu lis lidrîs furlanis, a son une realtât interessante tal panorame musicâl regjonâl. Cul lôr stîl distintîf e la passion pe musiche, i “The Exstore”” a son pronts a concuistâ spazis gnûfs e a puartâ la lôr musiche a un public simpri plui grant. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +