«Ogni cjalade a conte une storie, e tai toi voi si plate il mont intîr»: cussì i “The Exstore” a trasformin la cuotidianitât in poesie pop, fasint vibrâ Glemone cuntun rock che al sa di cjase, ma che al cjale lontan.
◆ I “The Exstore” a son une band rock che si sta fasint sintî, nassude a Glemone e ative dal 2015 incà. Il grup al ten dongje i doi fradis Flavio Cargnelutti (vôs, ghitare e tastiere) e Cristian Cargnelutti (batarie), Fabio Marchetti (ghitare eletriche e acustiche), Fabio Not (ghitare eletriche, acustiche e tastieris) e Lorenzo Bisius (bas). Il non de band al ven de ex buteghe di alimentârs dai nonos di Flavio e Cristian, che di simpri ur à fat di sale provis.
◆ I “The Exstore” a proponin un sound che al font rock alternatîf e pop-rock, caraterizât di tescj ironics e riflessîfs. Il lôr stîl al è stât descrit come “punk/rock’n’roll ignorant”, cuntun svicinament diret e cence sgherlifs. Il grup si diferenzie pe sô capacitât di tratâ temis di ogni dì cun lizerece e sinceritât, evitant la banalitât e mantignint un ton autentic.
◆ Vie pai agns, i “The Exstore” a àn realizât diviers progjets musicâi e videos. Tal 2021, a àn publicat “Canzone di Maggio”, un toc che al celebre la bielece de nature e de vite in semplicitât. Il video al è stât zirât a Sauris, doprant paisaçs cuntune bielece che e gjave il respîr come suaze pe narazion.
◆ Tal 2023, a àn butât fûr il singul “Un Porno”, un toc ardît che al fronte la intimitât dal amôr cun ironie e lizerece. La cjançon e je stade preseade pe sô capacitât di rompi i tabûs che a cjalin il teme, mantignint un ecuilibri tra sfrontatece e rispiet.
◆ Tal Setembar dal 2024, a àn presentât il video di “Bomba a Mano”, zirât in colaborazion cu la associazion sportive di pareclevis Volo Libero Friuli. Lis ripresis si son davueltis tra il cjamp dulà che a vegnin jù i pareclevis di Bordan e il cjamp di jevade sul mont dal San Simeon, ufrint imagjins sugjestivis che a tegnin dongje la energjie e il spirt de band.
◆ Ai 19 di Setembar 2025, i “The Exstore” a àn publicat su YouTube il video uficiâl dal gnûf singul “Tutto nei tuoi Occhi”. Il toc al incrose melodie pop e poesie cuotidiane, trasformant une viodude intune storie universâl.
◆ A dâ muse e frescjece aes imagjinis, dôs cubiis di zimui, i vêrs protagoniscj de conte visive. Il video al è stât zirât dut sul Fuart di Osôf, curnîs storiche e inmagante che e devente part integrante de narazion musicâl. La regjie e à la firme de aromai colaborazion salde cun Gabriele Tiso, di agns simpri dongje dai “The Exstore”, e di Tommaso Gallina. Il frontman Flavio Cargnelutti al marche la impuartance di contâ lis storiis leadis al teritori: «Ancje chest colp chi o vin metût la nestre musiche a disposizion dal teritori – al spieghe Flavio – parcè che contâ une storie culì al vûl di dâ valôr no dome ae cjançon, ma ancje ae nestre comunitât».
◆ I “The Exstore” a son simpri atîfs sui social media, dulà che a condividin fotos, videos des lôr ativitâts, informazions sui prossims concierts e ancje cjapant dentri il lôr public cun cualchi quiz. Cjalant i lôr progjets, i “The “The Exstore” “a continuin a lavorâ su tante musiche gnove e a esplorâ gnovis colaborazions. Pe lôr capacitât di inovâ, pûr mantignint un leam fuart cu lis lidrîs furlanis, a son une realtât interessante tal panorame musicâl regjonâl. Cul lôr stîl distintîf e la passion pe musiche, i “The Exstore”” a son pronts a concuistâ spazis gnûfs e a puartâ la lôr musiche a un public simpri plui grant. ❚
“The Exstore”: il rock glemonàs jenfri lidrîs furlanis e viodudis universâls
Moira Pezzetta


