Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Alessandro Pozzetto: il musicist che al cjante il spirt dal Friûl

Serena Fogolini

E covente une sensibilitât particolâr, par jessi in stât di dâi vôs ae nestre tiere

La vôs di Alessandro Pozzetto, innomenât diretôr e fondadôr di côrs, a nivel nazionâl e no dome, e je une cjarece calme in stât di bonâ la agjitazion di une zornade vivude di presse.
◆ La sô e je une vite dedicade ae musiche, di sticeboris in grups nassûts par stâ in compagnie e fâ fieste (cui nol cognossial “‘Quella mezza sporca dozzina”), a vuide e mestri professionist par corâls, massime chês gospel, tant che la Italian Gospel Choir, ven a stâi il Côr Gospel Nazionâl.
◆ Inte sô cariere, al à vût colaborât cun Stevie Wonder, Adriano Celentano, Mario Biondi, Katia Ricciarelli e, intai ultins timps, ancje cun Andrea Boccelli.
◆ Di cualchi an, dut câs, in plui di jessi insegnant e diretôr, Alessandro si è svicinât aes teoriis de biomusiche e aes tecnichis dal sound healing (la musiche tant che cure), intun percors di ricercje dut personâl sul sunôr e sui siei efiets benefics su la nature e sul om, che cumò al met a disposizion di chei altris.
◆ Di li, chest Istât e je nassude ancje “La cjante pe Tor”, une cjançon par furlan che e je un invît a cjapâ cussience dal teritori che o vin e che o vin di difindi. La ispirazion pe opare, par dîle juste, e je rivade pôcs dîs prime dal conciert, organizât de associazion “Guardiani del Torre” inte suaze dal Festival di Land Art “Art in Tor 2023 a Lusevare”, cun chê di stiçâ lis aministrazions e i citadins a firmâ un “contrat di flum”.
◆ Ca di pôcs mês, pe Vierte, al saltarà fûr un CD gnûf, cun cjançons par talian, par inglês e par furlan, li che si tocjin temis tant che la pâs (ispirantsi a Martin Luther King), la energjie feminine e chê de aghe, la tiere, ancje intai avigniments plui crûts, tant che la tampieste Vaia, cuntun messaç di sperance e ancje di mission pal om “vuerîr”, che al à di puartâ fûr la proprie lûs e bielece.
◆ Dentri si cjatarà ancje un cjant dedicât al Friûl, che Alessandro al cjantarà adun cu la sô femine, intun omaç braurôs a cheste tiere, aes propriis lidrîs e ae nestre lenghe. ❚

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +

Lenghe minoritarie / FluxJudri25 – Giassico

Redazion
Conferece “Lingue minoritarie: le capitali della cultura e il rilancio del territorio” . A son intirvignûts Elena Gasparin, Dree Valcic president de Clape di Culture Patrie dal Friûl, Eros Cisillino president ARLeF, William Cisillino diretôr ARLeF, l’On. Guido Germano Pettarin e il coletif Lis Tarlupulis. FluxJudri25.Ca sot l’intervint di Valcic. lei di plui +

L’EDITORIÂL / Un Friûl disarmât

Walter Tomada
Lant ator pe Italie dispès al capite, cuant che si dîs di jessi furlans, di cjatâ int che nus dîs “Ah, mi visi dal Friûl! O ai fat il militâr a Udin!”. Prin dal taramot, un abitant su dîs chenti al jere un soldât e cheste ereditât di “tiere di primulis e casermis” se puartìn […] lei di plui +