Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ART TAL TAC. “Cui voi sierâts e a braçs vierts” al è nassût il piçul Noè

servizis di Moira Pezzetta

La mame Angelica Lubian e cjante
une dediche plene di amôr e di sperance

I l 26 di Jugn dal 2021, Angelica Ai 26 di Jugn dal 2021, Angelica Lubian e à publicât il singul “Il tuo nome (oggi è per sempre)” dedicât a so fi Noè, a un an che al è nassût. Une date particolâr pe artiste udinese, che di un sium e di cualchi note scrite sul telefonut e à metût dongje une cjançon che no si pues dismenteâ, plene di sperance e di amôr.
◆ La artiste e à condividût la novitât de jessude dal singul su lis sôs pagjinis social, publicant tocs di video estrapolâts dal videoclip de cjançon e scrivint: «Une sabide di Invier, intant che tu mi cressevis dentri, une onde di peraulis mi à savoltade tal cûr de gnot. O ai subit cjapât note, tal cjalt sot des cuviertis, cu la lûs frede dal telefonut.
◆ Po, une dì il mont al è cambiât. E tal mieç di une pandemie globâl, chês peraulis a son deventadis musiche.
◆ Il to papà e jo, cuntun butulut tal panzon, o vin metût dongje e regjistrât tal salot di cjase un aboç di chê che e sarès deventade “Il tuo nome (oggi è per sempre)”, la cjançon che e je une fotografie dal spietâ un frut e de maravee de nassite, o ben “… ad occhi chiusi e braccia aperte”, cuant che si da acet a une gnove vite. Ai 26 di Jugn dal 2020 tu âs sielzût che al jere il moment di vignî al mont, e la dì dal to prin complean e je la date che o sielç jo par fâ cognossi al mont la mê cjançon par te, Noè.»
◆ Insiemi al singul, che za al comôf, Angelica e il so om à an produsût un video cun dentri un collage di fotografiis e di filmins de famee, dal piçul Noè e de artiste cul panzon.
◆ No stait a pierdi i apontaments cun Angelica Lubian, cui siei progjets Peekaboom e Orsetti Chiacchieroni. Tantis novitâts e un gnûf album à son prossims. Intant stait daûr sul so sît AngelicaLubian.com, su la pagjine Facebook facebook.com/AngelicaLubian e cjalait i videos su Youtube youtube.com/AngelicaLubian. ❚
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Biografie
Angelica Lubian, cjantautore, musiciste e insegnante di cjant, fin di piçule e vîf di e pe musiche. Si è fate cognossi su la sene musicâl ai 24 di Otubar dal 2008, cuant che e à publicât l’album “Conservare in luogo fresco e asciutto”. Di chel moment, la artiste no smet di stupî il so public pe so vôs e pe musicalitât carateristiche, ma ancje pe sô presince e pal so traspuart sul palc. Si è esibide in plui di cuatricent concierts in dute Italie, condividint la sene e vierzint i spetacui di artiscj talians e internazionâi. Par nomenânt cualchidun: Gianni Morandi, Ron, Niccolò Fabi, Edoardo Bennato, Eugenio Finardi, Peppe Barra, Biagio Antonacci, Anastacia, Tom Verlaine, e Kaki King.
◆ E à puartat lis sôs cjançons intes arenis, intai teatris nostrans e tal forest, e tra i siei singui plui impuartants o ricuardìn i tocs “Nosferatu”, “L’oroscopo del giorno”, “Pur che se ne parli” e par inglês “Counting sheep” e la live-cover di “Always on the run” di Lenny Kravitz. I albums che a puartin la sô firme a son “Conservare in luogo fresco e asciutto”, dal 2008, “Morso dopo morso”, dal 2011, e “E che Dio ce la mandi buona”, dal 2016.
◆ Te sô cariere e je stade finaliste e e à ancje vinçût ricognossiments preseâts tant che il Premi Pigro, il Premi Fabrizio De André e il TEDx Music&Art Project.
◆ Tal 2014 al nas il progjet Peekaboom, che al cumbine la vôs esplosive di Angelica cul liron e cu la eletroniche di Simone Masina. Tal 2016, la artiste e zonte a ducj chescj impegns un gnûf progjet – insiemi cul cjantautôr e so om, Matteo Canciani – dal non Orsetti Chiacchieroni, cun tocs dai doi artiscj intun mix pop eletronic acustic. ❚

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +