Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Une aziende svelte… par furlan

............

La Rhoss S.p.A. e je une aziende cun sede a Codroip, là che si produsin grancj implants pe climatizazion di ambients sedi civîi che industriâi. La aziende, di cirche 350 impleâts, intai ultins agns e sta cirint di riorganizâ lis sôs ativitâts internis doprant i principis de «lean manufacturing», ven a dî de manifature agjil. Chescj principis a son deventâts famôs intal mont in gracie dal sucès de cjase automobilistiche Toyota che, midiant di lôr, in 50 agns e je deventade di anonime e microscopiche fabriche di machinis, il prin produtôr mondiâl dal setôr.
FILOSOFIE GJAPONESE_ Lis ativitâts di miorament a son puartadis indenant midiant cantîrs «kaizen», che e je la peraule gjaponese che e vûl dî «operâ pal miôr» e si che duncje «miorament».
Par comunicâ a ducj i adets ce che si sta fasint in aziende cui varis «kaizen», la Rhoss e à decidût di pandi ogni trê mês al so interni un gjornalut e di sielzi un logo pal percors di miorament che al sta interessant la aziende.
Il logo sielt al è il famôs «road runner» (il Bip-Bip, par dîle clare) dai cartons animâts di Wile E. Coyote cu la scrite par furlan «Svelt cun cjâf», che al volte il sproc inglês «Fast a ‘nd smart». Chest di fat al vûl jessi il sproc di dute la aziende intal rispuindi in maniere svelte aes richiestis dai clients. E no si pues jessi svelts cence doprâ il cjâf, a àn pensât a Codroip.
GLOCAL_ La sielte di doprâ il furlan dutun cul inglês, saltant di plante fûr il talian, e je une sielte glocal (globâl+locâl) par une aziende che cun lidrîs ben plantadis in Friûl e sodisfe plusôrs clients in dut il mont.
Bruno Colledani

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +