Emma Gustafson, zovine cjantautore
italo-americane
nus presente i soi album
“Tantis oris o ai cjaminât, tantis personis o ai viodût. Tantis peraulis sbaliadis o ai dit, la mê lenghe e jere dificil di contignî. Tancj puescj dulà che o soi stade, tancj paîs che o ai viodût. Nol è altri che la ploie par lavâ i problemis di ogni vivent”.
◆ Cence nancje vê scoltade la cjançon, dome leìnt chest test poetic e malinconic o podìn percepî la melodie e la vôs di Emma Gustafson intant che e sune.
Nassude tra lis monts nevosis de Alaske tal 1994, Emma e je une zovine cjantautore che o vin l’onôr di vê in Friûl, e che si sta fasint cognossi in regjon e tal forest di cinc agns incà.
◆ Al atîf e à doi albums regjistrâts tal 2019, che a son une racuelte di ducj i siei componiments par inglês.
◆ Many an Hour, tradusût “Tantis oris” al è il titul dal prin album, che culì o vin ripuartât un toc dal test. Il secont album si clame Tales & Tunes from Towns & Hills Reviewed, o ben “Contis e suns di citâts e di culinis. Riviodût”. Dutis dôs lis racueltis a àn dentri dîs tocs, ducj par inglês.
◆ Tacant di frute, Emma e passe il timp a componi e a recitâ poesiis, a sunâ la ghitare e a bevi whisky di front des stue tai frêts de Alaske.
◆ A 12 agns, rivade in Friûl, dopo un viaç lunc in nâf sul Atlantic, si inamore de astrofisiche e de leterature inglese. O podìn dome imagjinâ cheste zovine Emma, cul cjâf tes stelis a componi sonets.
◆ Tal 2015 e ven introdusude ae Oasi Felice, il folk club di Udin, dulà che e scomence, fasint sintî al public la sô vôs e la sô ghitare. Cussì al tache il so percors musicâl, che in curt le puarte a esibîsi a la Girada e a fâ part dal Circolo Acustico.
◆ Pai studis e migre a Dublin, dulà che si specialize in leterature comparade tal antîc Trinity College. Culì e respire la atmosfere dal folk e des melodiis irlandesis, di indulà che e à simpri cjapade ispirazion. Si cjate spes a sunâ pes stradis e tai pubs straplens di Dublin, e si fâs cognossi di tancj, che ancjemò i stan daûr sui canâi social.
◆ A 23 agns e decît di tornâ a Udin, dulà che e insegne e e puarte ator lis sôs cjançons, acompagnade de ghitare acustiche e di tancj altris cjantautôrs che le cognossin e le presein pe bravure e pe spontaneitât.
◆ Emma e je simpri indenant cun gnovis colaborazions e concierts, dal vîf o in rêt. E propon diviers tocs dal so repertori par inglês ma ancje par talian. Ae fin dal Istât e à partecipât a Musica in Carnia, che o vês let tal articul de Patrie di Otubar.
◆ O podês comprâ i siei albums, in vendite su lis plateformis digjitâls come Spotify, e a Udin te Librarie Tarantola in vie Vittorio Veneto.
◆ Sierait i voi, scoltait Emma. O vignarês propietâts intun mont di poesiis, e si cjatarês a torzeonâ tra lis stelis cun malinconie. ❚
L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin
Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +
Musiche furlane fuarte / “Surtùm”: il gnûf progjet discografic dal cjantautôr Massimo Silverio
Alessio Screm
Al vûl dî “palût”, “paludere”, e tal furlan di Çurçuvint si dîs “surtum”. Al è il titul dal gnûf album dal cjantautôr Massimo Silverio, artist cjargnel, musicist e autôr che al dopre la lenghe mari intune maniere dal dut particolâr. Al cjante in cjargnel, chel vecjo cjargnel imparât dai nonos e che cumò si stente […] lei di plui +
Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan
Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +


