Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Mês di Lui, o ben mês di cui che o vês voie

Bete di Spere

Sclarìn prime di dut une robe: il mês di Lui al è di ducj, no dome di lui.
Si clame di Lui, ma al è ancje di jê, di cjossul e di cjossule, cence distinzions.
Se o sês feminiscj o fanatics dal “politically correct”, o podês simpri clamâlu “mês di Jê” o “mês di Cualchidun”. Nissun us capirà cuant che o fevelarês, ma se voaltris o sês plui contents cussì, cui soio jo par dîus alc?

Il sant dal mês
◆ E mi an dite che ai 3 di Lui al è Sant ToMi àn dit che ai 3 di Lui al è Sant Tomâs, ma jo nô crôt fin cuant che no rivi a viodi un lunari cui miei voi.
◆ Ai 6 di Lui al è Sant Guido ma, daspò che lu àn cjatât positîf al alcoltest, al è deventât pal moment Sant Sperìn di tornâ a guidâ.
◆ Il 12 di Lui e je une zornade impuartante pal Friûl: si onorin i siei protetôrs, i Sants Ermacore e Fortunât che a puartarin il cristianisim tal Patriarcjât di Aquilee e che a forin obleâts a sopuartâ torturis tremendis, tant che cjalâ un roman che al faseve il frico cul Emmenthal invezit dal Montasio.

Personaçs nassûts in JUGN
Jacum Fidicui, il nevôt dal pari dal om de gnece dal copari dal zinar dal amì di Cjossul.
Gjilbert Cogume, inventôr dal resentin.
Dì e gnot
Il soreli al jeve in medie tor lis cinc di buinore, e al va a pognisi tor lis nûf e mieze di sere, fûr che tal fin di setemane, che tant al plûf.
Lis invenzion inutilis dal mês
◆ Il Spicepalme, spicelapis pensât par tarondâ lis pontis ator ator di Palme.
◆ La bicivie, une telesente par lâ sù sul Çoncolan cu la biciclete e fâ fente di jessî rivâts pedalant.
Il proverbi dal mês
Nancje in paradîs no si sta ben di bessôi, ma a Pucinie al è bielzà un pôc miôr, almancul tu sês tal cjâf lûc dal comun.
I apontaments dal mês
Campionât regjonâl di fâ di bessôi. Ognidun al fâs ce che al à di fâ, a cjase sô. No si vinç nuie, parcè che a fâ il propri dovê nol è nuie di ce svantâsi.
◆ Dal prin dal mês, sul stradon di Lignan, gare fotografiche di targhis di machinis, par cure de polizie stradâl.
◆ In chel stes puest, tai stes dîs, gare di crostis tra i sogjets imortalâts te gare parsore. ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +