Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

E al larà dut ben. Dut al larà ben. O tornarìn a zuiâ e a ridi insiemi

Moira Pezzetta

Franz Candoni e la sô musiche di sperance

Scuvierzìn insiemi un zovin cjantautôr furlan di grant talent, che in chescj dîs di isolament sociâl nus fâs insumiâ e nus puarte sperance cu la sô musiche.
◆ Francesco Candoni, in art Franz Candoni, al è un musicist di Udin. Cu la sô vôs e cu la sô ghitare al trasforme in melodie lis poesiis e i tescj che al compon. Al puarte adalt il non di tancj altris grancj compositôrs talians.
◆ In zoventût al à colaborât cui doi grups Masso dei Rei e Mantra Market, e cun lôr si è esibît ator par Udin e al à publicât diviers albums. Dai 2017 si presente al public tant che cjantautôr.
◆ Al scrîf doi albums, “Via Lattea n. 28” tal 2014 e “Immagina di essere felice” tal 2018, e tantis cjançons singulis come “E’ tornata primavera” e “Tanema”, che e puarte tal titul il non di cheste lenghe oceaniche cuasi estinte.
◆ “E andrà tutto bene/ tutto andrà bene/ torneremo a giocare e a ridere insieme/ andrà tutto bene come ai battesimi e ai matrimoni/ alle cene di gala e alle comunioni” al è il ritornel di chescj dîs di cuarantene. Ta cheste cjançon dal titul “Mediterraneo”, jessude intal Jugn dal 2019, Franz al à anticipât lis sensazions di solitudin e di distacament sociâl che o vivìn cumò. Il toc al fevele di sperance, e di cemût che dopo dal burlaç al tornarà il soreli. Tal video, Franz nus puarte su la splaze di Grau.
◆ Il singul al è une des cjançons che, insiemi cu la brilante cjantante Marica, Franz al à proponût sui siei canâi social in chescj dîs di isolament. Come lui, tancj altris artiscj furlans a doprin l’hashtag #cjantincjase e a fasin diretis video cjantant e sunant.
◆ Ancje se di cjase, Marica e Franz a cirin di iluminâ lis zornadis di ducj chei che a son obleâts a stâ sierâts tra lis parêts. «Par nô, al è un mût di distraisi dilunc de zornade, e o sperìn di regalâ un pocje di ligrie e di distrazion a cui che nus scolte».
◆ O sin sigûrs che Franz e Marica a stedin profitant di cheste parentesi par riviodi il lôr repertori, magari creant gnovis cjançons. Cuissà. Al è sempliç scuvierzilu, baste stâi daûr a Franz Candoni su lis plateformis social, su Youtube e Spotify e cjantâ cun lui. ❚

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +