Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

UN FURLAN A MILAN. Dal “Stellini” aes termis a Porta Romana

............

No si disarès, ma Milan al à lis sôs termis, fatis sù di cualchi an e ancje cuntun bon sucès. Termis no leadis ae idee di vacance, ma tant che moment di vite e di relax di citât.
O ai fevelât di chest cun Marianna Mauro, zovine furlane di Udin, che dal 2017 e lavore li dal Grup QC Terme che al à in gjestion, cun tantis altris, lis termis di Milan QC Terme Milano a Porta Romana.
Daspò di vê fat il “Stellini” a Udin, Marianna e je vignude a Milan par studiâ economie, cun chê di fâ la comercialiste, ma «mi soi inacuarte, fasint il praticantât, che il lavôr no mi plaseve, e cussì cuant che une amie mi à dit che il Grup QC al cirive personâl o ai mandât il curriculum e mi àn cjolte».
Marianna si ocupe di direzion gjenerâl di gjestion, gnûfs progjets, e dal personâl «par dut il grup: o voi ancje ator pe Italie a viodi dai nestris stabiliments».
Mi fevele dal concet di termis dal Grup QC, che «al à gjavât miedis e infermieristiche, pontant al benstâ, al relax, ae socialitât. Plui che a di un benstâ dal fisic, si pense al benstâ spirituâl. In plui di saunis, idromassaçs e trataments variis, o vin ancje percors cui profums, zûcs di lûs e vie indevant. E di bon finâl, si pues fâ l’aperitîf, simpri in vieste di bagn».
E i milanês a àn preseât: «A QC Terme Milano, inviadis dal 2007, intal 2018 o vin vût 180.000 ingrès e i numars a son simpri in incressite. Aromai si pues dî che lis termis a Milan a son di mode: la etât medie e je di 33-35 agns e i zovins si fasin la foto sui social mostrant cun braùre che a son li».
Ce si pensial des termis furlanis tal tô “setôr”? «Si cognòs Darte, e dopo Grau, Lignan e Monfalcon, ma dutis pal aspiet curatîf. In Friûl e mancje une terme grande cul concet dal benstâ. Un aspiet che secont me ancje i furlans a cirin».
Cemût si cjatie “une furlane a Milan”? «Ben, e je une citât vivarose e plene di energjie li che no si stufisi mai. Al contrari, mi mancje la trancuilitât de vite a Udin e chel grant vantaç che si à a stâ là: che in mieze ore tu sês in mont o al mâr cence bisugne di organizâsi tant».
E alore, si capìs che stant a Milan par rilassâsi cence tant bacilâ… al tocje propit lâ aes termis! ❚

Dree Venier

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +