Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Bràul, passe vincj agns di musiche sui palcs dal Friûl e no dome

Moira Pezzetta

MUSICHE

Neo Folk

La stampe e à inventât par lôr il gjenar neo folk e lôr, parafrasant Lino Straulino, a disin di jessi “col cul sentât in Friûl e co i vuois cjalant ator pal mont”.

Di Pordenon, un grup che al cjante par furlan di storiis e contis des Vals de Ciline, de Cjarnie, dal Friûl. A son i Bràul, che tal 2017 – tal an dal vinçesim aniversari de lôr nassite – a son tornâts a dâsi dongje. Il lôr public nol è mai stât tant content e chest si è podût viodi al Folkest dal an passât, cuant che – te curnîs di Dartigne – Andrea del Favero, diretôr artistic di Folkest e coprodutôr dai ultims doi cd, al à anunziade la gnove aventure dal grup.

I Bràul a son: Lucia Clonfero, Giacomo Traina, Gabriella De Cesco, Claudio Mazzer e Claudio Mucin, acompagnâts des lôr ghitaris acustichis, bouzouki, percussions, violins classics, eletrics e violins bas, viole, flauts e la lôr vôs.

La storie dal grup e tache tal 1993 cuant che, tant che musiciscj apassionâts di suns celtics, irlandês e bretonis, si cjatin a componi tocs che a misclicin i gjenars fin a creâ un stîl dut gnûf. Dopo il debut al Folkest tal ’97, i artiscj a proponin il prin cd “La corte di Lunas” che al vinç il Premi “Morèt D’Aur” tant che miôr cd folk dal an. «Ancje se daspò o vin fats altris 2 cd che par nô a son tant plui bogns, viodude la maturitât artistiche e culturâl che a dimostrin, il prin album al continue a jessi il plui preseât dal public dopo vincj agns».

Dopo jessisi fats cognossi fûr regjon e in Italie, a son stâts finaliscj e vincidôrs ex-aequo al Folkontest di Casale Monferrato tal ’99. Cul gnûf album dal 2001 “Ciaràndis” e i suns che si ispirin ae tradizion folcloristiche furlane, il grup si fâs cognossi ancje tal forest, de Gran Bretagne al Portugal e adiriture fin in Malesie.

Cun “La farina dal diàul” dal 2005, la energjie, la maturitât e la estension musicâl des gnovis melodiis a son ricognossudis in dut il mont, tant che i Bràul a vegnin contatâts par fâ concierts di ogni bande.

«O vin tantis sodisfazions e soredut tancj amîs in dut il mont, tant che Balen Lopez de Munain e Luis Delgado, o il grup israelian Esta, i bretons Blezi Ruz, i Fratelli Mancuso e tancj altris. No podìn dismenteâ la biele cene e fevelade che o vin vût cun Carlos Nuñez».

A stan za lavorant ae prossime creazion: un cd concept album che al celebre il Friûl e i furlans cun tocs basâts su storiis, scrits e contis de tradizion. «Al è ancjemò dut top secret – come che nus contin ridint -, il titul al podarès jessi “Vous dai libris”».

I Bràul a son za stâts invidâts a Arcipelaghi Sonori in Provincie di Modene, li che si esibiran in curt, e di gnûf sul palc dal Folkest e sui palcs di dute Europe fin a Londre.

www.facebook.com/BraulFriuli al è il portâl dulà che si cjatin fotos, videos, novitâts e dute la simpatie di chest grup che al à scrit e che al torne a scrivi la storie de cjançon furlane. Par cui che al à voie di dâur une man, a stan cirint cualchidun par imbastî il lôr gnûf sît web.

di Moira Pezzetta

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +