Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Identitât furlane, risorse pai zovins artiscj

............

La esperience di Int/Art pe regjie di Dorino Minigutti lu conferme

E je rivade ae seconde serie Int/Art, cicli di documentaris curts direts dal regjist udinês Dorino Minigutti e fats de societât Agherose cul contribût de ARLeF, Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane, e dal Fonts regjonâl pal Audiovisîf.

Dopo dal sucès de prime serie dedicade ai protagoniscj de musiche, la seconde serie e cjape in considerazion il mont des arts visivis: de fotografie ae sculture, passant pal fumet, la grafiche e la art instalative e performative. Int/Art al stice une riflession su la influence e sul rûl che la identitât linguistiche e culturâl a àn pai zovins creatîfs, indagant trop che la lenghe e puedi determinâ une divierse sensibilitât artistiche.

Protagoniscj des cinc pontadis a son il scultôr Edi Carrer, la fotografe Alice Durigatto, la ilustradore Carin Marzaro, l’artist visîf Michele Bazzana e Luca Malisan, fumetist, che al à colaborât ancje cu “La Patrie dal Friûl”. Graciis ae colaborazion cu la sede Rai pal Friûl-Vignesie Julie, lis pontadis a stan lant in onde su Rai3. La ultime, su Malisan, e sarà trasmetude domenie ai 22 di Avrîl, aes 10.50, su Rai 3; in repliche, miercus ai 25 di Avrîl, aes 22.05, su Rai 3 Bis.

«Al è stât inmagant indagâ i contescj e lis modalitâts che cun chês i zovins protagoniscj di cheste gnove serie di Int/Art a àn costruît la lôr identitât. A son stradis diviersis tra di lôr, ma unidis di valôrs che chescj artiscj zovins, natîfs digjitâi, a ricognossin tant che determinantis pe lôr formazion artistiche e personâl», al marche il regjist Dorino Minigutti.

Dopo de musiche e des arts visivis, e je previodude in curt la produzion de tierce serie su scriture, teatri e danze.

Informazions su www.int-art.eu – www.facebook.com/intartdoc

par cure de redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +