Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La Fondazion Friûl e finanzie 20 bants pes scuelis superiôrs

............


La Fondazione Friuli e à fat savê i risultâts dal Bando Arricchimento offerta formativa 2017– il tiermin pes domandis al scjadeve ai 3 di Lui passât – indreçât aes scuelis secondariis superiôr des provinciis di Udin e Pordenon.
A son stâts acetâts 20 progjets scolastics smirâts a miorâ la cualitât de ufierte formative dai istitûts relatîfs. L’obietîf dal bant, rivât ae cuinte edizion, al è chel di favorî la formazion dai zovins potenziant lis lôr competencis linguistichis e sientifichis, ma ancje in materie di citadinance ative e di cognossincis digjitâls.
Fra i temis dai progjets acetâts, la valorizazion des lenghis comunitariis, comunicâ miôr cui gnûfs stumenti digjitâi, avigniments sportîfs e musicâi, iniziativis di prevenzion de dispersion scolastiche.
Dentri dai i vincj, un al à un titul (ancje) par furlan: Par gracie di diu – per grazia di Dio. Il pellegrinaggio religioso nelle terre del Friuli: dalla Romea Strata ai percorsi della religiosità popolare presentât dal Istitût Statâl di Istruzion Superiôr Bonalt Stringher di Udin.
I progjets a varan di jessi disvilupâts intal an scolastic 2017-2018.
cemût che di regolament, il risultât dai progjets singui al varà di jessi esprimût ancje di une opare di creativitât: un elaborât multimediâl, un sît web o un periodic, un spetacul o un curtmetraç. Un prodot finâl dal inzen dai arlêfs.
Il president de Fondazion Friûl Giuseppe Morandini al è content de cualitât dai lavôrs presentâts: «Ancje chest an o vin tant preseât la capacitât progjetuâl des scuelis, che a metin in cjamp iniziativis di alte cualitât che in cheste edizion si son incentradis, ancje cun soluzions inovativis, su la cognossince des lenghis, su la citadinance ative e no dome. Il nestri obietîf, condividût cu lis istituzions scolastichis, al è chel di favorî iniziativis che a puedin proponi une ufierte formative plui complete e soredut aderente aes dibisugnis efetivis di ogni istitût singul».
(Redazion)

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +