Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Nissun sa a cui che i tocje. Gonârs e la sô int tal gnûf album di Dino Piu

Dino Piu intune foto di Andrea Rosso

Nissun sa a cui che i tocje al è di fat une racuelte di gnovis cjançons dal “cjantautôr cowboy”, Dino Piu, ma ancje un album di ricuarts di 50 agns di musiche.

Publicât e presentât pe prime volte pe Fieste dai Rondons a Gonârs pai 2 di Avrîl di chest an, il disc si compon di 21 tocs realizâts di Dino e rangjâts di Omar Malisan. Doi di chescj a son cjançons contignudis in vecjis cassetis dal artist.

Il titul Nissun sa a cui che i tocje al è cjapât de cjançon La Filastrocje. Come che nus conte il grup «in principi si pensave di meti “la filastrocje” come titul dal album parcè che, plui di ducj i tocs, chest al rapresente il paîs e la int di Gonârs. Daspò, nus è restade la frase “nissun sa a cui che i tocje”. Chest viers al fevele dal passâ dal timp e de vite. O sin dome di passaç, e no podìn savê ce che nus sucedarà, tal ben e tal mâl. La sorprese e je simpri daûr de svolte.»

Par rivâ a meti dongje chest album dai ricuarts de e pe int di Gonârs, la Dino Piu Band (cun ghitare, bas, percussions, violin, trombe e armoniche) e à simpri vût tant aiût e disponibilitât, sedi dai musiciscj che des associazions dal paîs. In prin Fûr Timp, cul president Riccardo Schiff, Omar Malisan, Gina Maddalena Schiff e Luciano Bonomo.

La Dino Piu Band e à za vût sucès a nivel internazionâl. Si è esibide a Londre tal 2016 e in Cornovalie pôc plui di un mês fa, e a Setembar e sarà al Fogolâr Furlan di Viene.

Un biel ricuart dal grup al è che «intant che a sunavin intune fieste a Gonârs, il sindic di Vrhnika (paisut sloven zimulât cun Gonârs), divertît e incantesemât de musiche e de vivarosetât di Dino, nus à invidâts a sunâ tal lôr paîs pe fieste plui impuartante che a organizin: la fieste dai “argonautis”. Cun chest apontament si cjatìn ogni Istât a Vrhnika, dulà che si divertìn a cjantâ par furlan a un public sloven.»

La Band e sta programant di inviâ une copie dal album ai Fogolârs Furlans tal Mont.

Sul sît internet www.dinopiu.com si puedin za cjatâ imagjins che a fasin di curnîs a chest album di memoriis. In plui, sui canâi Youtube e Facebook la band e inzorne la pagjine cun videos e fotos dai concierts.

«Al moment, o doprìn i social network pe divulgazion des cjançons. La distribuzion dal CD si limite invezit ai bar dal paîs e di chei vicins, in plui che a ogni conciert». Il rigjavât de vendite dal CD, che al è a ufierte libare, al sarà dât in beneficence al paîs di Gonârs e soredut ae scuele dal infanzie de parochie.

Tra un pôc o rivarìn a gjoldi di cualchi toc di Nissun sa a cui che i tocje intun video, che il grup al à in program di realizâ. Chest al cjaparà dentri no dome i ricuarts e la vite musicâl di Dino Piu ma lis tradizions e lis musis de Int di Gonârs. Une “filastrocje”, come che e conte la cjançon, di un piçul paîs dal Friûl, dulà che il “cjantautôr cowboy” Dino al e nassût, là di Piu, tal 1948. ❚

✒ Moira Pezzetta

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +