Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

O sin simpri stâts leâts a voaltris. Il salût dal sindic di Sapade li che si fâs la Fieste dal Friûl 2017

............

Manuel Piller Hoffer
Manuel Piller Hoffer

A non de aministrazion comunâl di Sapade-Plodn o puarti il salût a ducj i organizadôrs de Fieste de Patrie dal Friûl, al Istitût Ladin Furlan pre Checo Placerean, a la Societât Filologjiche Furlane, al Arlef, ae Regjon Friûl-Vignesie Julie, ae Provincie di Udin, ae Assemblee de Comunitât linguistiche furlane e a ducj i furlans che a vignaran tal nestri paîs par celebrâ chest apontament che o savìn jessi tant impuartant e significatîf pal popul furlan. Nus fâs pardabon plasê che il Friûl al veti sielzût di festezâ cheste ricorence a Sapade-Plodn che di simpri si sint leade pe storie, pe economie, pe religjon e pe tradizion a cheste tiere furlane.
✽✽✽ La nestre Glesie e je la vuestre Glesie, i nestris zovins a studiìn in Friûl, i nestris malâts a van a curâsi tal ospedâl di Tumieç, lis nestri impresis a lavorin cu lis vuestris, i nestri sportîfs a zuin lis garis in Friûl, tal turisim la colaborazion cun PromoTurismo FVG si infuartìs di an in an e in tancj cjamps o vin rapuarts un grum fuarts e sintûts che o volìn lâ indevant a mantignî e infuartî.
✽✽✽ Ma l’aspiet che plui mi plâs meti in lûs in gracie di cheste Fieste al è chel de comun valorizazion des minorancis linguistichis: il nestri dialet sapadin, il plodarisch, al fas part di chel çoc todesc tant che chei dai amîs di Sauris-Zahre o Tamau-Tischlbòng de vicine Cjargne.
Al è propit biel podei esaltâ chescj aspiets, cheste ricjece universâl che tal nestri paîs di tancj agns a cheste bande i stin cirint di preservâ e difindi cun diviersis iniziativis.
Buine Fieste de Patrie
✒ Manuel Piller Hoffer

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +