Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

O sin simpri stâts leâts a voaltris. Il salût dal sindic di Sapade li che si fâs la Fieste dal Friûl 2017

............

Manuel Piller Hoffer
Manuel Piller Hoffer

A non de aministrazion comunâl di Sapade-Plodn o puarti il salût a ducj i organizadôrs de Fieste de Patrie dal Friûl, al Istitût Ladin Furlan pre Checo Placerean, a la Societât Filologjiche Furlane, al Arlef, ae Regjon Friûl-Vignesie Julie, ae Provincie di Udin, ae Assemblee de Comunitât linguistiche furlane e a ducj i furlans che a vignaran tal nestri paîs par celebrâ chest apontament che o savìn jessi tant impuartant e significatîf pal popul furlan. Nus fâs pardabon plasê che il Friûl al veti sielzût di festezâ cheste ricorence a Sapade-Plodn che di simpri si sint leade pe storie, pe economie, pe religjon e pe tradizion a cheste tiere furlane.
✽✽✽ La nestre Glesie e je la vuestre Glesie, i nestris zovins a studiìn in Friûl, i nestris malâts a van a curâsi tal ospedâl di Tumieç, lis nestri impresis a lavorin cu lis vuestris, i nestri sportîfs a zuin lis garis in Friûl, tal turisim la colaborazion cun PromoTurismo FVG si infuartìs di an in an e in tancj cjamps o vin rapuarts un grum fuarts e sintûts che o volìn lâ indevant a mantignî e infuartî.
✽✽✽ Ma l’aspiet che plui mi plâs meti in lûs in gracie di cheste Fieste al è chel de comun valorizazion des minorancis linguistichis: il nestri dialet sapadin, il plodarisch, al fas part di chel çoc todesc tant che chei dai amîs di Sauris-Zahre o Tamau-Tischlbòng de vicine Cjargne.
Al è propit biel podei esaltâ chescj aspiets, cheste ricjece universâl che tal nestri paîs di tancj agns a cheste bande i stin cirint di preservâ e difindi cun diviersis iniziativis.
Buine Fieste de Patrie
✒ Manuel Piller Hoffer

Gnovis / LA PATRIE DAL FRIÛL AL SALON DAL LIBRI DI TURIN 2026

Redazion
Dai 14 ai 18 di Mai no steit a cirînus, noaltris de “Patrie”: no sarin in Friûl, ma inaltrò.◆ No, no lìn in esili. Pal moment, jessi “furlans che no si rindin” nol è ancjemò une colpe. Salacor lu deventarà, ma pal moment o podin jessi “libars di sielzi” di lâ in “mission”. Une mission […] lei di plui +

GNOVIS / Il gnûf libri de Patrie: «Di scjas in scjas» di Agnul Floramo, su la storie dai taramots in Friûl. Presentazions a Majan, Pavie e Udin.

Redazion
Un libri su la storie dai taramots in Friûl nol esisteve. Il libri «Di scjas in scjas, i taramots inte storie furlane» di Agnul/Angelo Floramo al ripasse in mût clâr e cronologjic la storie dai taramots in Friûl, mostrant tant che il pericul sismic al sedi une presince costante inte nestre storie. La pene fortunade di Floramo e acompagne il […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +