Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CJARGNE. “La cort di Piedim”, ostarie cun cusine

............

Ai 18 di Fevrâr e à cjapât gnove vite La cort di Piedim, ostarie cun cusine inte piçule frazion di Darte. La ostarie di plui di 50 agns e je stade il pont di riferiment pal paisut di 150 animis e cussì fintremai al Dicembar passât, cuant che Teresa Merluzzi e je lade in pension e lis puartis si son sieradis.

«Mi displaseve che La cort di Piedim e restàs sierade» e conte Gloria Di Gallo, 26 agns, «e cussì o ai pensât di provâ cheste gnove esperience, molant il lavôr che o vevi a Vile intun centri comerciâl. E je plui che altri une maniere par tignî vive cheste comunitât e par dâ un servizi ancje par no fâ murî il paîs.»

Di fat, tal paîs al è dome un negozi di mangjative e la ostarie e jere l’unic lûc di agregazion dai Piedemots. Il sindic di Darte, te inaugurazion al à dit «cuant che intune frazion si siere un esercizi public e ven a mancjâ la ocasion di cjatâsi; La cort di Piedim e permet ae int, sedi zovins che anzians, di incuintrâsi. E je la uniche ostarie de frazion e e da un servizi util e indispensabil. Al fâs plasê che i gnûfs gjestôrs a vierzin dopo doi mês, dant cussì continuitât ae gjestion di prime.»

Par Gloria no je propit dal dut une novitât, considerât che i prins agns di vite ju à passâts propit achì cun sô mari che e veve in gjestion la ostarie.

Vuê e je dute la famee che i da une man e achì si pues mangjâ alc di gjenuin e tipic cjargnel: polente e frico, cjarsons, morbidelas…

«Stant che o sin fûr man, al è impuartant prenotâ clamant al fis (0433/320150) – e invide Gloria – parcè che il segnâl dal celulâr nol cjape trop (333/8052040)!! Se cualchidun al vûl savê alc di plui, nus cjate su Facebook. Par cumò o ai vude une buine rispueste e o soi contente, e mi auguri che e duri tal timp.»

La cort di Piedim e siere par polse il lunis, ma tal rest de setemane us spiete par lâ a cerçâ il mangjâ cjargnel e par cognossi il snait e la voie di fâ di Gloria che à decidût di restâ a vivi tal so paîs cu la sô famee. ❚

✒ Marta Vezzi

Apontaments / Sport… che ti trai! in Vile

Redazion
L’autôr Francesco Tonizzo al dialoghe cul diretôr da ‘La Patrie dal Friûl’ Walter Tomada. Si viodin a Vile Manin di Passarian ai 21 di Novembar dal 2025 aes sîs sore sere. A intervegnin: MARIO ANZIL Vicepresident e Assessôr regjonâl ae culture e al sport; ANDREA MARCON President Regjonâl dal CONI; DANIELE PUNTEL President de “Associazion […] lei di plui +

La conference / 4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN

Redazion
Grant sucès di public dal nestri incuintri par la conference di Ferruccio Tassin “4 DI NOVEMBAR. MA NO DUCJ JU SPIETAVIN. Dai fusilâts di Vilès ai predis mandâts in esili: storiis di un Friûl ocupât.” che si è tignude îr sere, ai 4 di Novembar te nestre sede di Vicolo Sillio 4 a Udin. lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +