Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Suns Europe si svicine. E al rive ancje Suns Ladinia

............

E va dilunc la marcje di svicinament viers de seconde edizion di Suns Europe, il Festival european des arts performativis tes lenghis minoritariis che cun chel, tra la fin di Novembar e i prins di Dicembar di chest an, Udin e Friûl a tornaran a jessi il cûr de Europe de diversitât linguistiche e de creativitât.
La scree dal sît internet gnûf, il rinovament de pagjine Facebook e il lanç dal avîs pe partecipazion a àn metût in moviment tancj di lôr che tai cjamps de musiche, dal audiovisîf e de leterature a son espression vivarose des lenghis e des culturis des minorancis e des nazions cence stât.
Al jere timp fintremai ai prins di Otubar par fâ indenant propuestis e candidaturis. Dentri de metât di chest mês si cognossaran i nons dai protagoniscj de manifestazion, metude adun cul jutori de ARLeF, cul coordenament de cooperative Informazione Friulana e cu la colaborazion di une schirie di sogjets e istituzions dal Friûl e dal rest de Europe.
Par intant a van indenant ancje i preparatîfs di Suns Ladinia. La preselezion “live” – par grups e soliscj di chê part dal continent european che si cjate dentri des Alps e dal Mediterani – de sezion di Suns Europe dedicade ae musiche. La serade si fasarà ai 19 di Novembar a Moena, te Val di Fasse, e si scomence bielzà a savê alc di plui ancje in cont di chel apontament, inmaneât cul  coordenament de associazion La Grenz cu la poie des istituzions di chenti, a tacâ de Provincie autonome di Trent e de Regjon autonomie Trentin-SüdTriol.
La direzion artistiche e je par cure di Enrico Tommasini,  musicist implicât di tancj agns in diviers progjets e par chel une vore cognossût ancje fûr de Ladinie e dal Trentin e la conduzion de serade, che si le fasarà tal Teatri Navalge di Moena, e sarà par cure dal atôr e animadôr furlan Michele Polo e de cjantautore fassane Martina Iori.
Intant ancje di Sanremo e rive une altre conferme de cualitât dai artiscj che in chescj agns a son stâts coinvolzûts dentri di Suns e Suns Europe. Inte suaze dal Premi Tenco il premi par l’album miôr in lenghe minoritarie o par dialet al è lât a Claudia Crabuzza, vincidore de edizion dal 2012 di Suns (viôt a pagjine 10, ndr). ❚
✒ Marco Stolfo

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +