Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SPECIÂL – I plui fuarts in machine

............

Il plui fuart campion furlan di corsis categorie «Gran turismo» si clame Luca Cappellari. Classe 1963, al à un palmares disconfinât dal 1990 a vuê, tra campionâts mondiâi, europeans e talians. E di velocitât. Prime, dal 1977, si dedicà al motocross. Il titul plui impuartant di chest campion al è il Campionât mondiâl Fia, Gran Turismo tal 2004, vuidant une Ferrari 550 Maranello. Tal 2008, invezit, al è stât campion talian «Turismo endurance» e vincidôr de «European touring cars series».
Te storie dai motôrs no si pues lassâ fûr Domenico Romanello, di Udin: prin furlan a vinci un campionât talian di velocitât tai agns Sessante, e a vuidâ in competizions europeanis, tal 1963, une Fiat-Abarth 1000 te «Coppa della Consuma» e te «500 km Nürburgring».
TAI RALLY_ Campion di Rally pluri medaiât al è Claudio De Cecco, 46 agns di Manzan. Al à vinçût sîs «Coppa Italia» (1993, 1994, 1995 in cuarte e cuinte zone, 1996, 1997) e trê «Mitropa Rally Cup» (1996, 2004, 2005). Il so curriculum sportîf al scomence a metât dai agns Otante e al cjape dentri ancje altris vitoriis a rally regjonâi e partecipazions, cun bon colocament in classifiche, in competizions todescjis e austriachis.
IL POLIEDRIC MARCHIOL_ Te storie a jentrin ancje Gianni Marchiol e il so fedêl navigadôr Giovanni Battista Campeis. Marchiol al à corût e vint un pôc di dut: rally, salidis e circuits. E al à vuidât di dut: di Porsche a Honda, passant pe Clio. Al à començât tal 1966 e al è ancjemò in ativitât li de scudarie Friûl, ancje se al à plui di 70 agns. Campeis al è stât campion talian di Rally cun Porsche.
IL PRIN IN PORSCHE_ Ancje Paolo Pasutti al à vinçût titui talians, corint cuntune 1900 Porsche Carrera. Anzit, al è jentrât te storie dal automobilisim par jessi stât a nivel nazionâl il miôr  pilote propit di chê stesse cjase di produzion di machinis. Cumò si sta dedicant aes «machinis storichis». Propit la stesse dissipline dulà che a àn vinçût titui europeans Luigi Tosolini (categorie velocitât), Rino Muradore e, plui di resint, Guido Belli.
Oscar Puntel

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +