Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO SON PERAULIS PAR VECJOS. Spoiler

............

_Mandi nono! Vuê o soi propite ledrose. Mi àn spoilerât il gno telefilm favorît.
Spoile-ce?
_Spoilerât. Mi àn fat un spoiler!
Ah, cheste volte no tu mi freis: lu sai ancje jo ce che al è un spoiler. Al è chel aleton che a metin parsore de machine chei che a vuelin fâ i bulos.
_Ma no, nono, no stoi fevelant di chel spoiler li.
Pense che il gno amì Vigji al veve metût un spoiler ancje tal tratôr!
_Nono, scoltimi: o stoi fevelant di cine, di telefilms.
Ma cemût si metie un aleton parsore di un cine?
_Ti stoi disint che al è un altri spoiler, no chel che tu cognossis tu. Si dîs “spoilerâ” cuant che si ruvine a cualchidun il finâl o un toc impuartant di un cine o di un libri, contantlu prime che lui lu viodi.
Come cuant che Bepin mi à dit cemût che jere finide Ajax-Udin. E jo che no vevi nancje tacât la radio par viodile in regjistrade!
_Si, o come se cualchidun ti disès che Dart Fener al è il pari di Luke Skywalker. Âstu presint, no? Chei di Vueris Stelârs.
Cemût? Isal so pari? Chel paiaç cun chê mascare nere?
_Bon lasse pierdi. Dut câs, mi àn spoilerât il telefilm.
E cemût mai no lu vevistu viodût ancjemò? Lu vevistu regjistrât?
_No: no lu àn ancjemò mandât par television.
E cemût àno fat a contâti alc prime che al sucedi?
_Parcè che in Americhe lu fasin viodi prime che in Italie.
E cui isal chest amì american che si divertìs a contâti lis robis a pueste?
_Ma no, no covente jessi in Americhe: i telefilms cumò tu ju puedis cjalâ sul computer, ancje chei che a mostrin dome in Americhe. Dome che o ai let un articul che al contave il finâl de pontade: mi soi spoilerade di bessole!
Biele cheste! Un si pues ancje spoilerâ di bessôl!
_Si, ma a àn sbaliât chei che a àn scrit l’articul. Bisugne meti in grant la peraule “SPOILER” cuant che si conte alc cussì. Ma dulà vâstu cumò, nono?
Mi à clamât il gno amì Vigji a purcitâ. Spoiler: o finarìn cjocs! ❚
✒ Bete Di Spere

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +