Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il “Jazz” in Friûl

............

Al è pardabon dificil cjatâ fûr lis primis olmis dal jazz in Friûl.
Un gjenar cence timp come il jazz, che al cjape lis sôs lidrîs de musiche popolâr e in fuarce di tantis contaminazions, nol pues jessi insuazât intune date precise.
Ai confins dal Friûl, si pues fâ il non dal triestin Lelio Luttazzi come un dai prins che al à slargjade cheste musiche cussì svariade a nivel internazionâl, come che al è stât pe sô grande cariere.
A partî dai agns Sessante, se no prime, il jazz furlan si fâs sintî simpri plui intes ostariis e tes baleris, in gracie di tante zoventût che oltri ae nestre musiche popolâr, si inzegne intal swing, tal fox-trot, tal boogie woogie e in altris balabilis.
I agns Otante e Novante a marchin la jentrade definitive dal jazz in Friûl, in fuarce di tancj musiciscj che a si son dedicâts par intîr a cheste forme di art, dispès miscliçade cui elements musicâi de nestre culture.
Vuê o vin cetantis realtâts, tra grups, associazions, locâi che a programin rassegnis e seradis jazz in Friûl.
Jenfri lis plui impuartantis, o ricuardìn la ativitât conciertistiche dal Bar Caucigh di Udin, dal circul culturâl Controtempo, di Euritmica, dal Circul dal Jazz Theolinious Monk, dal FVG Gospel Choir e di tancj altris, ducj o cuasi tirâts dongje dal coletîf Jazz FVG.
Cence dismenteâ il fat che tancj musiciscj jazz di nomee internazionâl a vegnin a regjistrâ il lôr disc a Cjavalì, intai studis di Artesuono, direzûts di Sefano Amerio, un inzegnîr dal sun tra i plui amirâts a nivel mondiâl. ❚ ✒ A.S.

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +