Al è pardabon dificil cjatâ fûr lis primis olmis dal jazz in Friûl.
Un gjenar cence timp come il jazz, che al cjape lis sôs lidrîs de musiche popolâr e in fuarce di tantis contaminazions, nol pues jessi insuazât intune date precise.
Ai confins dal Friûl, si pues fâ il non dal triestin Lelio Luttazzi come un dai prins che al à slargjade cheste musiche cussì svariade a nivel internazionâl, come che al è stât pe sô grande cariere.
A partî dai agns Sessante, se no prime, il jazz furlan si fâs sintî simpri plui intes ostariis e tes baleris, in gracie di tante zoventût che oltri ae nestre musiche popolâr, si inzegne intal swing, tal fox-trot, tal boogie woogie e in altris balabilis.
I agns Otante e Novante a marchin la jentrade definitive dal jazz in Friûl, in fuarce di tancj musiciscj che a si son dedicâts par intîr a cheste forme di art, dispès miscliçade cui elements musicâi de nestre culture.
Vuê o vin cetantis realtâts, tra grups, associazions, locâi che a programin rassegnis e seradis jazz in Friûl.
Jenfri lis plui impuartantis, o ricuardìn la ativitât conciertistiche dal Bar Caucigh di Udin, dal circul culturâl Controtempo, di Euritmica, dal Circul dal Jazz Theolinious Monk, dal FVG Gospel Choir e di tancj altris, ducj o cuasi tirâts dongje dal coletîf Jazz FVG.
Cence dismenteâ il fat che tancj musiciscj jazz di nomee internazionâl a vegnin a regjistrâ il lôr disc a Cjavalì, intai studis di Artesuono, direzûts di Sefano Amerio, un inzegnîr dal sun tra i plui amirâts a nivel mondiâl. ❚ ✒ A.S.
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +
Gnovis / A Dael la presentazion dal libri “Fûc su Gurize”
Redazion
Si è tignude a Dael, ai 4 di Setembar, la ultime presentazion dal libri “Fûc su Gurize”. Inte spaziis de Cjasa dal Muini, a an presentâtn: Ferruccio Tassin autôr, Andrea Valcic President Clape Patrie dal Friûl e Diego Navarria, colaboradôr de “La Patrie dal Friûl”. lei di plui +
Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan
Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +


