Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Lenghe furlane buine di pandi i concets plui alts de cognossince sientifiche. Il congrès anuâl de SSTeF lu à dimostrât

............

Ancje chest an, sabide ai 31 di Otubar, la Societât Sientifiche e Tecnologjiche Furlane (nassude dentri de Universitât dal Friûl) e à fate la sô Cunvigne anuâl, e a son cutuardis.
La SSTeF e je nassude di fat tal 2001 cun chê di promovi e di disvilupâ la ricercje, la cognossince e la divulgazion sientifiche e tecnologjiche doprant la lenghe furlane. Ancje se in dut il mont la comunicazion sientifiche si le fâs par inglês, pal insegnament e tai laboratoris di ricercje si doprin lis lenghis de comunitât nazionâl o locâl. E duncje ancje chi di nô, il disvilup de culture e de lenghe furlane al pues esisti dome se i aspiets plui impuartants de modernitât, tant a dî lis siencis, a vegnin considerâts par furlan. La dignitât e l’avignî di une lenghe si misurin su la sô capacitât di esprimi i concets plui alts de culture sientifiche e tecnologjiche de modernitât.
LA CUNVIGNE_ Dopo lis edizions passadis di Spilimberc, Cormons, Voleson e Gardiscje, il congrès al è tornât in Provincie di Udin e si è davuelt te Sale Feruglio dal Comun di Tavagnà, cun sede a Felet.
La Lectio Magistralis che le à vierzude, dopo dai salûts dal sindic dal Comun Maiarelli e de assessore ae culture Comuzzo, e je stade fate dal professôr Fausto Baldissera, innomenât rapresentant dal mont sientific di nivel internazionâl.
A son stadis sîs lis comunicazions sientifichis e i risultâts otignûts dai ricercjadôrs e tecnics furlans presentâts par furlan o par inglês: Miriam Pupini, Annamaria Vacri, Daniela Gnesutta cun “Lusoruts e cerots”, Rino Gubiani “Studi sui incidents in Friûl-Vignesie Julie: dai ex-voto aes statistichis di vuê”, Daniel Pittino “Personalitât dai leaders, spirt di imprese e prestazions tes piçulis organizazions”, Franco Rosa, Federico Nassivera, Michela Vesciaveo, Sandro Sillani, “Impuartance de lenghe furlane inte strategjie di marketing: un model SEM”, Franc Fari, Eric Pascoli “Neurosience dai siums e insiums dai vertebrâts” e Gianluca Gortani cun Nicola Serio a àn presentât “I scandais su l’artesanât”.
In fin, al è stât un dibatit par furlan (o di tant in tant par inglês) li che si à viodût che la lenghe furlane e pues jessi doprade par esprimi i concets plui alts de cognossince sientifiche. ❚ ✒ Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +