Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SLOVENIE. Il belanç de Slovenie al Expo

............

Plui di un milion di visitadôrs (intal ultin periodi une media di 7.100 in dì) e 1011 aziendis che a àn vude la pussibilitât di presentâsi al public internazionâl e di inviâ contats comerciâi cun clients di marcjâts impuartants – ancje gnûfs, tant che Messic, golf Persic e Israêl – e cun grandis corporazions. A turni, lis regjons slovenis a àn vude la ocasion di presentâ lis propriis particolaritâts e atrazions turistichis a un numar simpri cressint di visitadôrs. La partecipazion slovene ae Expo 2015 di Milan e je stade duncje cence dubi un sucès e e à passât ancje lis spietis plui otimistichis de vilie.
I CONTIGNÛTS_La Slovenie si è presentade ae esposizion universâl cul sproc «I Feel Slovenie. Verde. Ative. Sane.» I contignûts principâi, preseâts pal mût interatîf che a son stâts presentâts al public, cirint di stimolâ ducj i cinc sens, a son stâts il sâl (cu la pussibilitât di cjaminâ sul famôs sâl di Piran), lis âfs (cun diviers i gjenars di mîl di nasâ), lis aghis termâls e minerâls, l’escursionisim e il cicloturisim e lis tecnologjiis verdis. Cun di plui, a son stadis disfrutadis pe promozion dal Paîs ancje ecelencis za afermadis a nivel internazionâl tant che i schîs Elan, i avions Pipistrel e la Postojnska jama.
La marche I feel sLOVEnia, visibile su dutis dôs lis bandis dal paveon e promovude ancje cun adesîfs a forme di cûr distribuîts al public, e va fûr de Expo rinfuarçade e cuntune ricognossibilitât plui largje.
UN DI CHEI plui VIVARÔS_Il paveon Slovenie al è stât, ancje daûr dal Corriere della Sera che lu à cjapât dentri inte sô top 4, un di chei plui vivarôs e cuntune animazion tant apassionante. A riprove di dut chest, ancje la sielte di dâ di fâ propit al paveon sloven lis premiazions e la fieste di sierade dal campionât mondiâl di balon di taule de expo, che a àn partecipât 64 formazions. Secont un scandai resint fat de agjenzie Mediana suntun campion di 326 personis, il 95% dai intervistâts al à conseât la visite dal paveon sloven a amîs e parincj, e cuasi l’86% al à decidût di lâ a visitâ la Slovenie. La plui part dai visitadôrs dal paveon sloven (80%) a son talians, cun daûr i francês. La famose “kremšnita“ (paste di creme) di Bled e je stade sielte cun di plui tra i 10 dolçs “di no pierdi“ ae esposizion universâl.
UNE IDEE BUINE_Secont lis principâls aziendis slovenis che a àn partecipât ae esposizion universâl par slargjâ il propri target, il Business Center che al opere intal ambit dal paveon sloven (une intuizion dal ministri pal disvilup economic Zdravko Počivalšek) al è risultât tant util. Al stes numar di contats cun esponents dal setôr economic e clients potenziâi di dutis lis parts dal mont si sarès rivâts, cence la Expo, in doi agns e a un cost tant plui alt. La aziende Lina Design (mobilie, cjadreis, taulis), par esempli, che e furnìs i propris prodots ancje a marchis talianis tant che Natuzzi, e à convinçût tancj paveons a doprâ i siei prodots e e à inviât contats che a podaressin puartâ a colaborazions a lunc tiermin, cun Sky Tv e Birra Moretti.
VIERS IL FUTÛR_Dopo la sodisfazion par vê fat un lavôr otim dal pont di viste dal marketing e de promozion turistiche e economiche, il voli al è cumò za orientât al futûr. Pe fin di Otubar si spiete la decision dal guvier su la partecipazion ae Expo 2017 in Kazakistan (diviers a augurin une presentazion de Slovenie in colaborazion cu la vicine Cravuazie), ma si pense za ancje al 2020, ae Expo di Dubai intai Emirâts Araps. ❚
Tjaša Gruden

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +