Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Eletrodot Wurmlach-Samblâc. Ricors straordenari al President da Republiche Firmât di cinc sindics cjargnei

............

Si torne a fevelâ dal eletrodot Wurmlach – Samblâc e cheste volte in gracie di une iniziative impuarte cjapade di cinc sindics de Val de Bût: Zui, Çurçuvint, Paluce, Sudri e Tumieç.
Il sindic di Zui, Battista Molinari, al à intiessude la tele convocant i sindics interessâts al passaç dal eletrodot par valutâ insiemi la pussibilitât di presentâ un ricors pal anulament dal decret d.d. 03.07.2014 dal Ministri dal ambient e de tutele dal teritori e dal mâr, che in pratiche al à dât judizi positîf di compatibilitât ambientâl dal progjet “eletrodot Samblâc – Wurmlach”.
Ducj i sindics si son cjatâts dacuardi di fâ cuintri a chestis decisions e pôcs dîs fa a àn firmât il ricors straordenari al President da Republiche prontât dal avocat Francesco Marcolini di Tumieç.
“Mi auguri – al dîs il sindic di Zui – che il ricors al vegni acetât e che il progjet dal eletrodot aeri al vegni metût in bande par simpri.”
Ancje Massimo Mentil, sindic di Paluce, al conferme che “lis aministrazions precedentis di Paluce a son simpri stadis contraris al eletrodot; e sarès une infrastruture che e larès a ruvinâ ce che al è di primarie impuartance tal nestri teritori: l’ambient. E no varessin nissun benefici, e inmò mancul o podaressin pensâ a cualsisedi forme di compensazion.”
“Di bande di Çurçuvint – al dîs il sindic Luca Boschetti – mi tocje ringraciâ il sindic di Zui che al è partît in cheste iniziative. I ringracii chei altris sindics: finalmentri o vin la voie di lâ indevant insiemi, di jessi unîts, e chest al è un pont di partence ancje pe prossime sfide de riforme dai ents locâi.”
Par une volte un  grup di sindics al à cjalât un pôc plui in là dal propri ortut e si è dât dongje! E je ancje une dimostrazion che il lavôr puartât indevant in chescj agns dai Comitâts nol è stât fat dibant. I sindics a san che la int cjargnele plui di cualchi volte e je lade in place a bati i pugns cuintri un progjet che nol puarte nuie ni al teritori ni a la sô int, e che al va dome a vantaç di cui che lu à proponût. Al è di sperâ che la rose dai sindics si slargji e che magari une dì ducj i sindics de Cjargne si cjatin insiemi a scombati pe difese dal teritori, no dome pe cuistion eletrodot, ma ancje pe gjestion des aghis, pe gnove Comunitât e par dut chel che al rivuarde la difese de presince de int in mont. ❚
Marta Vezzi

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +