Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La Patrie dal Friûl e presente il gnûf libri dai Gnognosaurs… ator pal Friûl cul Messaggero Veneto

............

La locandine
La locandine

Nus al vevin prometût te ultime interviste sul numar di Avost “O viodarês ce che o vin preparât pal Autun…” e, di bogns furlans, a son stâts di peraule.
Dopo un Istât passât a contâ des lôr ‘origjins’ su lis pagjinis dal Messaggero Veneto, ve ca la ultime novitât editoriâl dai Gnognosaurs, che simpri cul cuotidian di viâl Palme, a saran inmò in edicule cun “The Best(iis): lis miôr storiis”, une selezion des plui bielis aventuris dai dinosauruts nassûts dal lapis di Dree Venier.
La jessude e je fissade pai 26 di Setembar e la date no je casuâl: in chê dì come che i nestris letôrs aromai a san, la Europe e celebre la Zornade europeane des lenghis, istituide par ricuardâ la unitât te diviersitât, in chest câs linguistiche, de Union europeane.
Realizât cul contribût de Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane che e à decidût di sostignî il progjet, il libri al ven publicât par cont de Clape di Culture Patrie dal Friûl, editôr de nestre riviste.
“Lis origjins” gjavât fûr dal prin volum; “A vore” gjavât fûr dal tierç volum “Gnognowood” e “Lis vacancis ” gjavât fûr dal secont volum a son lis trê contis che a van a compini chest ‘distilât di Gnognos’, compagnât ancje di gnûfs contignûts tant che un struc des regulis par imparâ a lei e a scrivi par furlan.
La prefazion e je di Manuele Fior, il fumetist furlan vincidôr dal premi “Fauve d’Or” al festival di Angoulême in Francie, vâl a dî l’Oscar dai fumuts. I furlans lu àn tacât a cognissi chest an, ospit di “Leggermente” a Sant Denêl, ma La Patrie lu veve bielzà intervistât intal 2011 e Manuele nus à fat chest regâl.
La distribuzion tes ediculis e previôt la presince dal libri su dut il teritori des trê provinciis furlanis, di Gurize a Pordenon, passant clâr par Udin.
“O crodìn une vore in cheste iniziative editoriâl” al comente pre Roman Michelot, president de Patrie “Il lavôr dal Dree Venier al è aromai un classic de leterature par furlan: i siei fumuts a judin a imparâ la nestre lenghe, ancje par cui che nol fevele par furlan. E o vin agrât sedi ae ARLeF che nus ricognossût un finanziament sedi al diretôr dal Messaggero Veneto Omar Monestier che al à acetât chest acuardi che nus permet di rivâ in ogni cjanton dal Friûl, cuntun presince capilâr tes ediculis”.
Si podarà comprâlu par 4 setemanis in abinament cul cuotidian “O conseìn di lâ in edicule e prenotâlu par no restâ cence: la distrubuzion e cjape dut il Friûl e lis copiis a podaressin no bastâ par ducj”.
“O pensìn di rivâ a rindi plui legri chest principi di an scolastic” al siere pre Roman “ma o sin convints che chest librut al zovarà sì ai fruts, ma a dute la famee stant che magari, cu la scuse di judâ fîs o nevôts, gjenitôrs e nonos si cjataran a lei insiemit lis aventuris dai Gnognosaurs”! ❚
Christian Romanini

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +