Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Un progjet politic… diferent

............

Si è screât di pôc un gnûf progjet politic autonomist clamât “Un Friûl Diferent”.
Daûr des intenzions dai promotôrs «la iniziative e nas de dibisugne di dâ rispuestis concretis aes necessitâts politichis e aministrativis dal Friûl, intune fase storiche là che la sene politiche taliane e je dominade de confusion.» Lis soluzions, duncje «a son di cirî e di cjatâ a nivel locâl» e «intun sisteme di democrazie di prossimitât.»
Fint ca nissune grande diference cun cualsisei sogjet furlanist, ma “Un Friûl Diferent” al à la particolaritât di declarâsi di çampe, invezit di «fâ part di un mont autonomist gjeneric». Intindiment che al met in pratiche lis intenzions butadis li intun intervent sul nestri gjornâl di bande di Sandri Carrozzo, che di fat al è un dai doi puartevôs dal progjet, adun cun Luca Peresson.
I ponts di fonde dal program a partissin di ideis tant che la ricercje dal ben comun difondût cun justizie, la aministrazion no speculative des risorsis, la cooperazion, la incressite di maturitât e responsabilitât di dute la societât e la ricercje di moments di democrazie no delegade.
Par aprofondiments si pues lâ sul blog dal grup www.unfriuldiferent.blogspot.com, cirî su Facebook “Friuli Differente”, o scrivi une mail a unfriuldiferent@gmail.com.

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +