Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

3 di Avrîl 1077 – 2023. FIESTE DE PATRIE DAL FRIÛL. Caprive / Capriva del Friuli, domenie ai 16 di Avrîl

............

Si cjatìn des 9.30 indevant par fâ fieste a Caprive.
In colaborazion cun il Comun di Caprive e Istitût Ladin Furlan “Pre Checo Placerean”

Tai 946 agns de costituzion dal Stât patriarcjâl furlan, fondât ai 3 di Avrîl dal 1077, a son in vore i preparatîfs pe edizion numar 46 de Fieste de Patrie dal Friûl.

Lis celebrazions uficiâls a son in program par domenie ai 16 di Avrîl a Caprive, Comun dal Friûl Orientâl insuazât tal Cuei e che si poie su lis rivis dal torint Versa.
La ricorince, ricognossude in maniere uficiâl de Regjon Autonome Friûl-Vignesie Julie dal 2015, e gjolt de poie de Regjon stesse e de ARLeF e de colaborazion dal Istitût Ladin Furlan “Pre Checo Placerean”, e si figure tant che la ocasion par celebrâ in comunitât i valôrs culturâi, linguistics e identitaris dal popul furlan.

Cjapant il testemoni dal Comun di Vît, dulà che si veve celebrade la Fieste tal 2022, a Caprive la zornade si davuelzarà cun chest program:
si tache aes 09.30 cu la esposizion de bandiere dal Friûl li dal monument dai muarts in vuere (vie Dante Alighieri), intant che la bande “Città di Cormons” e sunarà l’Imni uficiâl dal FriûlIncuintri al doman“.
Aes 9.45 il corteu si movarà bande la glesie parochiâl di Caprive, dulà che aes 10.00, e sarà celebrade la Sante Messe par furlan, cun leturis e preieris ancje par todesc e sloven. La liturgjie e sarà acompagnade dai cjants dal côr “Polifonico Caprivese” e, sedi prime che dopo de messe, si podarà sintî a sunâ i “Scampanotadôrs dal Gurizan”.

Discjame la locandine cul program sul sît www.arlef.it

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +