Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CONTECURTE. In paradîs

............

IN PARADÎS
Lade…
cualchi an indaûr o soi lât tês Seicell 1 par lavôr. stant el clime e tacavin biel prest a buinore, fin dîs, e tal dopomisdì tor des cuatri fin ore di cene: e spes ancje dopo. ma ogni fin setemane a pes tal ocean. Par me o vevi une gip, di chês dutes viertes, cul veri denant tirât sù cuant che al plûf.
E  ancje il sofêr: un mulat voe di ridi.
Tal interval, jo om di mont, mi fasevi puartâ su le piche plui alte2 a saceâmi di flât su chê siele a mil metris. o cjalavi jù in bas dut chel mostri di mâr, cui sgrisui pe schene: siet mil mies di une bande e trê mil di chê altre. E jo li, sentât su chel sbit di isulute.
Dopo cualchi biel dì, cognossintmi di plui, lui mi dîs «o soi stuf di lâ fin là sù. No podìno cambiâ? ti meni intun puest plen di incjant!» e al cjape dibot le strade de cueste che cuasi e fâs dut el zîr di Mahè3: fra goles salvadies, volts inspietâts, anses di tiere e teles di cîl. di restâ cence flât! Po le strade e finìs. Si fermìn ancje nô, denant di un gloriet scrufuiât tor des palmes. mi sint dut content, di un lizêr mai provât.
Se ‘l paradîs al è un puest, nol pues sei che cussì.
mancjaressin i agnui… cuntun struc inte tace mi invii intal scûr de foreste, atrat da un lusôr là jù insomp  a cent metris, scjafoiât sot dai brancs. Dopo cualchi biel pas o scuen intardâmi fin che i voi no si justin pe stralûs che mi incee. O induvini une splaze. o viôt ondes lungjes che e rivin fin li: e figotin le tiere, le bussin sui lavris de sô piçule rade.
E po mularie. Mularie intun grop, che zuie intal mâr come simpri i fruts di ogni bande di mont si sclipin cu l’aghe, si corin daûr, e colin, si alcin, si tocjin e ridin, e vuichin di gjonde cun muse in sorprese. O voi plui indevant cjapât ancje jo dal businâ che mi sburte le brise, a bugades: saran ‘ne dozene, fruts e frutes intune. E varan tredis agns. cutuardis, no sai.
Salacor, cuindis. o voi cul lôr zuc. O cjali chês mans fûr e dentri da l’aghe.
Cjamesutes svoladies, bregonuts mai intivâts. si lumin, si tocjin, si tufin, si cjapin e scjampin e ridin e zornin e cricin, s’imbracin, si molin, si sburtin.
e jo li come un stupit.
Belece salvadie, inmò cree. Primitive. Pagane. Sublime. Un incjant mai viodût intun sôl colp di voli…
… e torne? ■
1. Seychells, in talian Seicelle
2. Morne Seychellois
3. Le isule plui grande, cun capitâl Victoria
di EL FARI

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +