Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Une musiche folk par pierdisi tes stelis

Moira Pezzetta

Emma Gustafson, zovine cjantautore
italo-americane
nus presente i soi album

“Tantis oris o ai cjaminât, tantis personis o ai viodût. Tantis peraulis sbaliadis o ai dit, la mê lenghe e jere dificil di contignî. Tancj puescj dulà che o soi stade, tancj paîs che o ai viodût. Nol è altri che la ploie par lavâ i problemis di ogni vivent”.
◆ Cence nancje vê scoltade la cjançon, dome leìnt chest test poetic e malinconic o podìn percepî la melodie e la vôs di Emma Gustafson intant che e sune.
Nassude tra lis monts nevosis de Alaske tal 1994, Emma e je une zovine cjantautore che o vin l’onôr di vê in Friûl, e che si sta fasint cognossi in regjon e tal forest di cinc agns incà.
◆ Al atîf e à doi albums regjistrâts tal 2019, che a son une racuelte di ducj i siei componiments par inglês.
◆ Many an Hour, tradusût “Tantis oris” al è il titul dal prin album, che culì o vin ripuartât un toc dal test. Il secont album si clame Tales & Tunes from Towns & Hills Reviewed, o ben “Contis e suns di citâts e di culinis. Riviodût”. Dutis dôs lis racueltis a àn dentri dîs tocs, ducj par inglês.
◆ Tacant di frute, Emma e passe il timp a componi e a recitâ poesiis, a sunâ la ghitare e a bevi whisky di front des stue tai frêts de Alaske.
◆ A 12 agns, rivade in Friûl, dopo un viaç lunc in nâf sul Atlantic, si inamore de astrofisiche e de leterature inglese. O podìn dome imagjinâ cheste zovine Emma, cul cjâf tes stelis a componi sonets.
◆ Tal 2015 e ven introdusude ae Oasi Felice, il folk club di Udin, dulà che e scomence, fasint sintî al public la sô vôs e la sô ghitare. Cussì al tache il so percors musicâl, che in curt le puarte a esibîsi a la Girada e a fâ part dal Circolo Acustico.
◆ Pai studis e migre a Dublin, dulà che si specialize in leterature comparade tal antîc Trinity College. Culì e respire la atmosfere dal folk e des melodiis irlandesis, di indulà che e à simpri cjapade ispirazion. Si cjate spes a sunâ pes stradis e tai pubs straplens di Dublin, e si fâs cognossi di tancj, che ancjemò i stan daûr sui canâi social.
◆ A 23 agns e decît di tornâ a Udin, dulà che e insegne e e puarte ator lis sôs cjançons, acompagnade de ghitare acustiche e di tancj altris cjantautôrs che le cognossin e le presein pe bravure e pe spontaneitât.
◆ Emma e je simpri indenant cun gnovis colaborazions e concierts, dal vîf o in rêt. E propon diviers tocs dal so repertori par inglês ma ancje par talian. Ae fin dal Istât e à partecipât a Musica in Carnia, che o vês let tal articul de Patrie di Otubar.
◆ O podês comprâ i siei albums, in vendite su lis plateformis digjitâls come Spotify, e a Udin te Librarie Tarantola in vie Vittorio Veneto.
◆ Sierait i voi, scoltait Emma. O vignarês propietâts intun mont di poesiis, e si cjatarês a torzeonâ tra lis stelis cun malinconie. ❚

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +