Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

UN FURLAN A MILAN. Il mini cine “cjargnel” di Porta Romana

............

Intune serade milanese di Fevrâr o soi lât a viodi un documentari intun lûc che mi incuriosive: il Wanted Clan cinema di quartiere.

Logât tal cuartîr di Porta Romana, al è une associazion. Fasint la tessare, il fantat daûr dal banc si inacuarç che o stoi scrivint “Tumieç” tant che lûc di nassite, e mi fâs: «O soi ancje jo di Tumieç!», e cun chel mi dîs che ancje la titolâr dal Wanted e je cjargnele, e me presente: Anastasia Plazzotta. «Gno pari al è di Trep», mi dîs. O cjapi la ocasion par fâmi contâ alc di chest mini cine, stant che a Milan a ‘nd stan nassint plui di un. Al è il Cinemino – 75 puescj – cun cines in lenghe origjinâl, di produzion milanese o sperimentâi, o il Cinema Bianchini, che al à funzionât in Istât sui tets de galarie Vittorio Emanuele: 50 puescj, cun films di autôr o classics agns ’60.

Il Wanted Clan al à sede in chê che e jere une galarie di art, la sale di ingrès, e te sale sot al à un mega schermi cun 30-40 puescj pal public. La programazion e je di cines ricercjâts e documentaris.

«Il progjet al è nassût in gracie di un progjet dal Comun di Milan. La nestre intenzion e je chê di creâ un spazi par stâ ben fûr di cjase insiemi. Aromai, ancje pal cine, su internet tu puedis cjatâ ce che tu âs voie, e cussì o vin metût sù un salot vintage cun barut, piçule ristorazion, une librarie, un pianoforte. O fasìn ancje incuintris, cors e proiezions a richieste».

Anastasia e à ancje une cjase di distribuzion cinematografiche, la Wanted Cinema. «Il spazi al è ancje par fâ cognossi la nestre produzion». Doi titui di ponte dal lôr catalic chest Invier a jerin Il giovane Karl Marx e La Doloeur. E cualchi titul di tignî di voli pai mês che a vegnin? Kusama Infinity, la storie de artiste gjaponese Yayoi Kusama che e vîf par sô sielte intun centri di cure mentâl, e Border creature di confine, thriller premiât a Cannes e in Italie al “Noir in Festival”.

E la Cjargne? «O torni pôc, purtrop. O soi a stâ a Milan e dispès o soi ator pal mont par lavôr. Ma o soi stade cheste Istât». E i voi di Anastasia, intant che lu dîs, a deventin a forme di cûr, come intun carton animât gjaponês. ❚

Dree Venier

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +