Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Cinc dêts, une man

............

La associazion culturâl «Colonos», cun sede tal omonim agriturisim a Vilecjaze di Listize, ancje chest an nus propon une schirie di apontaments culturâi une vore svariâts e interessants. Il teme di font al è chel de biodiviersitât, valôr che al devente simpri plui impuartant di tignî cont intune ete dulà che la tindince e je chê di globalizâ, di rindi dut compagn, di uniformâ.
Une schirie di apontaments duncje, che a permetin di viodi, di scoltâ e di vierzi i voi suntun mont che al è biel propit parcè che al à tante «diviersitât»: propite come il Friûl, che tal so piçul al ufrìs un esempli di tantis culturis, lenghis, tradizions e paisaçs.
Chest il calendari pe edizion dal 2009
Miercus ai 29 di Lui, aes 21.00 «Coltâ une tiere di diviersitâts», Intervents di Pierluigi Cappello – Mauro Corona – Gian Paolo Gri – Mauro Pascolini.
Vinars ai 31 di Lui, aes 21.00 «Cheste tiere…»  inaugurazion de mostre.
Lunis ai 3 di Avost, aes 21.00 Alexian and family in conciert.
Joibe ai 6 di Avost, aes 21.00 «Poesiis a Oltris» presentazion dal gnûf libri di Tito Maniacco.
Domenie ai 9 di Avost, aes 19.00 … E intant i ai dibot 60 agns… Conciert in onôr di Giorgio Ferigo cun Arbe Garbe, Bakan, Bande Tzingare, DJ Tubet, La Stravinte, Morpheus & Mattia Del Moro, The Charlestons, The Human Condition Band & Angela Revelant, Vanilla Resident & Sara Rainis.
Miercus ai 12 di Avost, aes 21.00 BioXtremitât (la semence de vite intal univiers). Conference di astronomie par furlan di Nando Patat.
Vinars ai 14 di Avost, aes 21.00 «Primitîf tu e to nono». Comedie teatrâl par cure da la Compagnie teatrâl di Ruvigne.
Martars ai 18 di Avost, aes 20.00 «Vivi a chì» di Paolo Comuzzi; Inaugurazion de mostre (Insiums / progjet utopie). Francesco Ursella al lei «Savoltament gjenerâl» di Pre Toni Beline.
Conciert di cjampanis cui scampanotadôrs de Associazion «Scampanotadôrs furlans Gino Ermacora».
Joibe ai 20 di Avost, aes 21.00 «Il pianeta Azzurro» film documentari di Franco Piavoli.
Sabide ai 22 di Avost, aes 21.00 «Il Mus d’Aur» e presente Angela Felice; Spetacul comic cui Trigeminus. Cjants dal Coro laboratori «La tela», diret di Claudia Grimaz.
Martars ai 25 di Avost «VELE LA PIMPA!»
Aes 18.00 Zuiant cu la Pimpa. Laboratori didatic cun Altan. Aes 21.00 «La Pimpa», proiezion.
Vinars ai 28 di Avost, aes 21.00 Insiums  progjet utopie presentazion dal libri catalic.
Domenie ai 30 di Avost, aes 10.00 Scus (Insiums / progjet utopie). Laboratori artistic cul artist Chris Gilmour.
Dal prin ai 6 di Setembar, Ester Mahlangu. Une artiste ndebele ai Colonos.
Event artistic cu la partecipazion di Esther Mahlangu, par cure di Gianni Sirch.
Martars ai 8 di Setembar, aes 20.30 «Maritiere».
Incuintri testemoneance cun Aldo Gonzales Rojas, indian indigjen dal Messic.
Par lei dut il program tal detai, lait sul sît www.colonos.it.
Venusia Dominici

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +