Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

E tu, âstu za la tô copie dal ultin libri dai Gnognosaurs?

............

Gnognoletôrs

«Savêso parcè che si son estints i dinosaurs? Forsit par vie che no jerin po tant scaltris. Anzit a jerin propit gnognos». Al vierç cussì la sô prefazion al cuart libri dai Gnognosaurs Manuele Fior. Nassût dal 1975 a Cesana, ma di gjenitôrs furlans (anzit cjargnei, di Verzegnis), al è ilustradôr e fumetist. Pluripremiat, Fior intal 2011 al à vinçût il premi “Fauve d’Or” al festival di Angoulême in France, vâl a dî l’Oscar dai fumuts.
Ma dal sigûr Momo, Martin, Bombo, e dute la bande dai Gnognosaurs in “The Best(iis)”, il gnûf libri di Dree Venier che o vin presentât sul numar di Setembar, no son par nuie estints, anzit, a son plui vîfs e… gnognos che mai!
Rivade ai 26 di Setembar tes ediculis in distribuzion cul Messaggero Veneto in dutis trê lis provinciis furlanis, la publicazion no à tradît ce che i letôrs si spietavin.
E propit il gnognopublic nol à mancjât di fâ savê lis sôs impressions su cheste racuelte, finanziade cul contribût de Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane. Us proponìn un struc di cualchi mail che o vin ricevût.
«Une conferme: la tipiche gnognoesplosion di colôrs e simpatie, e conferme Cristina di Gurize, che no à spietât e za te dì de jessude, Zornade europeane des lenghis, e jere a buinore in edicule.
Ancje Toni di Udin al conferme «O scuen ameti che o ai scuviert i Gnognosaurs chest Istât cu lis strichis dal Messaggero e stant che mi mancjin i prins libris, no mi soi fat scjampâ chest “The Best(iis)” che o lei cun gno fi».
Daniele di Spilimberc al segnale un aspiet particolâr di cheste gnove publicazion «Za cui prins trê titui o ai rivât a cognossi miôr la lenghe furlane scrite, ma in cheste cuarte edizion mi à plasût une vore la part introdutive che ti insegne a lei par furlan: la didatiche e à di evolvisi e i Gnognosaurs, di bogns jurassics lu àn capît prime de scuele». Di fat lis primis pagjinis a àn il titul “No stâ a fâ il gnogno, impare a lei!” un struc cu lis regulis di fonde dal furlan scrit.
La distribuzion in edicule e larà indevant par cuatri setemanis e podês domandâlu inmò fin ai 24 di Otubar al vuestri edicolant di fiducie, ma spesseait: no volarês migo restâ cence la vuestre copie di “The Best(iis)” lis miôr storiis dai Gnognosaurs? ❚
Christian Romanini

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +

Gnovis / Brâf Agnul! La to vôs e fâs onôr al Friûl

Redazion
O saludìn cun braùre e emozion il Premi Nonino Risit d’Aur che al è stât assegnât a Agnul Floramo, un inteletuâl di gale che i letôrs de “La Patrie dal Friûl” a cognossin di agnorums in dut il valôr des sôs ideis: difat al à scrit sul nestri gjornâl centenârs di articui e cun nô […] lei di plui +