Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Une aziende agricule in mont che “A ven a fâsi”

Marta Vezzi
Malghe Daude, Sara Piazza

No mancjin bielis novitâts te mont cjargnele. Cheste volte o sin in malghe Daude, indulà che Sara Piazza, une zovine di 30 agns, si è trasferide cu lis sôs 50 vacjis par passâ la stagjon estive. “O sin un pôc tart par vie che la burocrazie nus à ralentâts, ma o speri cu la prossime setemane di scomençâ a fâ la scuete e il formadi”, nus dîs Sara, ai 20 di Lui.
◆ A 16 agns Sara e à molât la scuele par lâ a vore. E à gjestît par 12 agns un bar che cul Covid al è stât sierât. “Intun ciert sens – e dîs – o vevi bisugne di distacâmi de int dal bar… za fa sîs agns o ai viert la aziende agricule e o ai pensât di clamâle “A ven a fâsi” propit parcè che o soi partide dal nuie e par câs. Il gno om al voleve cjoli cjavris, jo un pony. Dopo o vin vude la ocasion di cjoli trê vacjis di un che al jere daûr a sierâ la ativitât, e di chel moment mi soi inamorade di chestis bestiis. Prime di vignî in malghe o vevi dome vacjis di cjar, une sielte vincolade parcè che il camion dal lat nol rivave inte stale che o vin a Cjaçâs. Cumò in malghe o ai ancje vacjis di lat. Fin cumò no podevin permetisi di cori ancje par puartâ il lat, stant che il gasoli al costave cuasi 2 euros al litri e il lat 0,50. Chest an, si cambie! Par tornâ a Cjaçâs si sin organizâts cun altris cuatri stalis che a puartin il lat te latarie di Enemonç. Ur domandìn di puartânus ancje il nestri lat: lôr lu puartin une setemane parom, e nô ur paiarìn il gasoli. Pal moment la latarie di Sudri no je intenzionade a vignî a cjoli il lat ca di nô, e duncje tocje organizâsi.”
◆ Sara, cul om e cui doi fîs piçui, e je a stâ a Cjanive di Tumieç, a 10 minûts di machine de stale “ma – e conte Sara – e je intun puest avonde fûr di man, e al tocje lâ sù cuntun mieç piçul parcè che se no no si passe jenfri lis cjasis che a son prin de stale. Ogni robe e risulte complicade, ma jo no moli! Ancje la burocrazie e je dificil di stâi daûr, cumò al è dut eletronic: chê altre dì o vevi di vendi dôs vacjis e no mi risultave sierât un tratament fat tal 2020… par chest no podevi vendilis… a fuarce di vitis o soi rivade insom… Se dopo lis vacjis a risultin a passonâ, o scuen impensâmi di compilâ un model almancul cuatri dîs prin de vendite: model che al à dopo di jessi validât… in sumis, al è dut avonde complicât par un che al scuen lavorâ ducj i dîs dal an!”
◆ Vie pal Invier, la svearine di Sara e sune aes 5.30. Tor lis 6,15 e fâs jevâ i fruts, ju sisteme pal asîl e ju lasse li di sô mari: jê e va inte stale fintremai aes 10, e dopo e torne des 4 dopo misdì aes 7 di sere.
◆ “La idee e je che il prossim an ancje il gno om mi dedi une man: cumò al lavore in fabriche a turni a Osôf e mi jude cuant che al pues… in malghe al ven cuant che al cumbine cui turnis. Pal moment o soi dome jo cui fruts” e dîs ridint Sara, a dimostrazion che di zoventût coragjose e plene di voie di fâ a ‘nd è ancjemò.
◆ Par restâ inzornâts su la sô ativitât o podês lâ te pagjine facebook: https://www.facebook.com/avenafasi ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +