Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Navigâ a viste al puarte a bati cuintri dai scois

Dree Valcic

✽✽ La politiche taliane e à dât in chestis setemanis il miôr di se, mostrant, se ancjemò al covente, il disinterès totâl pal destin dal paîs, pensant dome ai interès di partît, aes prossimis elezions.
Chê regjonâl si è adeguade, anzit in cualchi câs e je stade anticipadore, no tant par impussibilis cjadudis istituzionâls, ma pe miopie che cun chê e à frontât i problemis che a aflizin chestis tieris. Nissune prevision di prospetive, pûr vint a disposizion une masse finanziarie che no à precedents: une serie di intervents parcelizâts, une distribuzion di ricjece a ploie, tant par no discontentâ nissun, tant mancul i bacins eletorâi di riferiment.
✽✽ Se vuê o domandassin al president Fedriga ce che al sarà di chel F-VJ, che simpri plui dispès al domine su lis sôs felpis e maiutis, di chi al deceni prossim, la rispueste e podarès dome che jessi: cui lu sa!
✽✽ Sigûr che nissun – massime vuê, cu lis crisis di ogni gjenar che a lambichin il mont – al à dotis profetichis, ma ae sô classe dirigjente il popul al à dut il dirit di domandâi dulà che si sedi daûr a lâ, cualis che a son lis prospetivis economichis e sociâls, ma soredut ce struments che si pense di adotâ par permeti di mantignî i nivei di cualitât de vite li che si è rivâts cun tancj sacrificis gjenerazionâi.
✽✽ O che si vedi il cûr di dî: tra pandemiis, vueris, inflazion nuie al sarà come prime.
Cui che si iludeve che al fos un temporâl, vuê si inacuarç che si trate di un ciclon.
✽✽ O podìn usâsi, cemût che i furlans a àn fat simpri, ma dome se lis robis a son claris e clârs ancje i obietîfs.
✽✽ Navigâ a viste, al puarte simpri a incaiâsi, o piês ancjemò a bati cuintri i scois. ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +