Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il prin album di Dj Tubet

Dree Venier
Une foto di Dj Tubet pal sô prin cd (Foto Mariano)

Lu cognossìn di agns pe sô ativitât di cjantant, ma dome cumò al ven fûr il prin album uficiâl di Dj Tubet. «Fin Cumò» al è un belanç dai ultins dîs agns. Al ven fûr su cd e al è presint ancje su Spotify

I apassionâts di musiche in lenghe furlane chest an a varan un regâl di Nadâl di bande di Dj Tubet, non artistic di Mauro Tubetti. Al ven fûr il sô prin album uficiâl, disponibil su cd e su lis plateformis digjitâls.
__
Mauro, cuant che o ai let che al ven fûr il “prin album uficiâl di Dj Tubet” o soi restât: a son agns che ti sintìn cjantâ… No tu ‘nt vevis mai fat un?
Chest al è il prin lavôr discografic di “solist” produsût fûr par fûr di me, dal pont di viste discografic e musicâl.
Prime di cheste jessude discografiche o vevi za screât il non Dj Tubet su cualchi supuart in vinîl o cd: a jerin singui dulà che il gno apuart creatîf al jere dome chel di “rapâ” parsore dai ritmis di altris produtôrs.
__
Ce titul aial l’album e ce aial dentri?
Si clame «Fin Cumò»: e je une racuelte dai miôr singui tra il 2011 e il 2020.
Al è un viaç tra lis lenghis, lis tradizions e i sunôrs des colaborazions resintis cun atris rappers o cjantants. Si fevele di ricjece e di puaretât, di soference europeane e africane, di valôrs di lassâ aes gjenerazions che a vignaran, di estasis mistichis, di spiritualitât, di unitât dal gjenar uman ma ancje di robis plui lizeris tant che il podê de musiche di fâ stâ ben la int.
__
La grafiche e je particolâr, un grum agns 90. Le àn fate chei de Friûlpoint – Maiutis par furlan. Disinus il parcè di chestis sieltis.
La prime volte che o ai metût cun braùre une maiute Friûlpoint intun conciert a jerin cuasi 20 agns indaûr… Mi plâs une vore la lôr linie di design. E cussì o ai pensât che a varessin insiorât il valôr dal Cd cul lôr snait grafic.
I colôrs e il stîl comunicatîf a riclamin i agns 90 par vie che la musicalitât dal disc e à alc di chei agns. In cuvierte o soi jo che o fâs une “F” cui dêts, simbul di Friûl: e je une traduzion culturâl dai “hand sings” che in Americhe a fasin i rappers par mostrâti che son dentri di une cierte bande. Cui che al fâs la “F” cussì al fâs part de band furlane (mi cimie, ndr).
__
A publicâ il disc e je la etichete Centedischi che al è simpri un to progjet, no mo?
Sì, in gracie de pandemie o ai podût vê il timp di imparâ il mistîr burocratic par publicâ i discs. “Cente” par furlan e je la muraie che e coventave par difindi il centri di un paîs in câs di atacs. E je ancje une borgade dal gno paîs, Nimis. Centedischi e à un pôc la stesse funzion: protezi l’artist e pandi la sô opare.
__

La cuvierte dal cd
La cuvierte dal cd

Cemût promovistu l’album in timps di Covid?
Il disc al è presint tai canâi digjitâi, par esempli Spotify, che o ai vierzût cumò. Duncje, la plui part dal lavôr promozionâl al è fat on line.
A pene che si podarà tornâ a saltâ fûr, vulintîr o pensi di fâ cualchi serade di pueste par presentâ il lavôr. Par intant o speri di fâmi viodi cu lis intervistis e cu lis recensions che o speri che a rivaran in chest timp di lockdown.
__
Ce moment isal chest pe musiche in lenghe furlane?
Tal disc a son lis primis rivisitazions di vilotis, plui gjenars musicâi e plui lenghis, dopradis in  maniere cussiente. Cheste, la diference cul passât.
O viôt la vilote come il gjenar mari di nô furlans: un macro gjenar tant che il blues o il jazz di dulà che al partìs dut. Cheste e je la “novitât antighe” che si sta slargjant tal panorame culturâl e musicâl furlan. E pues jevâ sù un gnûf rinassiment musicâl.
«Fin Cumò»… Isal ce che o vin fat Fin Cumò, o cumò ise la Fin di ce che o vin fat?
__
Progjets futûrs, tu che no tu stâs mai fer?
In chel periodi ca mi sta plasint il discors des musichis pai fruts cun intervents tes scuelis. Po dopo, o stoi metint dongje lis musichis di un prossim cd e mi prepari par tornâ sui palcs.
__
Par vê il cd o info sul progjet, dulà podìno lâ?
Sui social mi cjatais zontant /djtubet al non dal social in cuestion. Al è publicât su Spotify e in forme di cd si cjatilu tai negozis di musiche dal Friûl.
O podês fâ un salt su www.djtubet.com pes novitâts e par lei i tescj e lis traduzions.  ❚

Dree Venier

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +