Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

MEDITANTLIS TAL SO CÛR. Tal tierç aniversari

............

Ce svelt, pre Antoni benedet, che il timp al passe! Mi somee chê altre dì che o vevin di cjatâsi a gustâ insieme pe sagre di S. Marc a Savonelis e invezit a son za trê agns che in chê gnot e inte gnot sul ôr de strade tu nus âs lassâts.
La tô tombe ancje dopo tant timp e continue a florî di rosis e lumins e in chest aniversari ancje jo o vuei vignî a cjatâti cun trê piçui regai. Prin di dut o pon dongje di te un sacut di semencis di ort e di zardin par vie che Franco Maschio di Maian, un artist cognossût dentri e fûr dal Friûl, al à fat un bozet li che ti presente vistît di contadin. Tu âs braghessis di lavôr, une cjamese cu lis maniis curtis e intai pîts scarpis di campagne. Te man çampe tu tegnis la Bibie, il libri de liberazion, e tu vierzis la diestre intal at di semenâ. Tu sês propit tu; di fat tu âs semenade cussience e spiritualitât, culture e dignitât par dute la tô vite.
Daspò ti regali une viole, rosute de tô simpatie e dal to cûr. La viole che ti pon e je la tesi di lauree di Mauro Della Schiava, un zovin che al à ancje in consegne il to cjanut. E à par titul: «Restâ cu la int, la esperience di Glesie Furlane» e te dediche e dîs: «Se alc al nas, al vûl dî che la semence no je stade butade e coltade di bant. Dedicât a voaltris, a lis vuestris ideis, a lis vuestris passions, al vuestri crodi e a pre Toni».
Al è dentri il to credo e il to lavôr.
E o met cumò tal vâs un ramaç di ulîf simbul di pâs. L’ulivâr mi fâs pensâ a la «Opera omnia» che Glesie Furlane e à començât a publicâ: une vore ben imbrucjade e che e menarà riflession e justizie e duncje gjenuine e autentiche pâs.
Al è vêr, al è pôc un sacut di semencis, la viole, il ramaç, ma nus pandin che il tesaur al è in te, nus visin de vierte che e torne, nus vierzin i voi su di un altri Friûl.
La tô tombe e florìs di rosis vivis e veris e cui sa tropis paveis, avons, gjespis e âfs che a businin e a gjoldin tra chei colôrs e bonodôrs cjapant sù e menant semençutis lontan e in tieris a nô scognossudis. Chês âfs o sin ancje nô che vuê ti ricuardìn; e ancje cun nô la tô peraule e rive li che nissun varès mai inmagjinât.
pre Tonin Cjapielâr

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +