Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La stagjon di Friûlpoint e je fisse di novitâts

Redazion
«A Manete!» un dai gnûf scjaldecuel de Friûlpoint

Friûlpoint, «maiutis par furlan dal 1999»: passe 20 agns di ativitât pe dite di t-shirt par furlan, duncje. E no sintîju! Chest an, in plui des maiutis pe gnove stagjon, la Friûlpoint e bute fûr tantis altris novitâts.
◆ «Ogni an, sù par jù in Mai, o presentìn 3 o 4 maiutis gnovis» nus spieghe il titulâr Michele Venier «ma chest an pôc prime di mostrâ chês o vin fat une robe gnove». Michele al fevele dai scjaldecuel (o tubolârs, e par cualchidun “bandanis” ndr) «il prodot dal moment, che si sta difondint parcè che a son une vore pratics, par sportîfs e no dome: tu lu tegnis te sachete e al pues jessi siarpe, fâ di cjapielut, suiâti il sudôr».
◆ Dut cun grafichis une vore coloradis che ju fasin someâ foulards. «Sì, no si cjate tante robe compagne ator: o vin fat 9 grafichis e mi plâs fevelâ di chê dulà che o vin ricjapât la acuile che e je sul mantel di Bertrant in Domo a Udin, che e devente une texture une vore rafinade».
E a proposit di maiutis che si fevelave al inizi, cualis sono lis novitâts? «Chest an o vin une maiute dedicade ai furlans che a van… a manete: la scrite e je cheste, “a manete” cuntune grafiche ispirade ae velocitât» al dîs Michele. «Dopo o vin une dedicade ae musiche rock “sex and frico and rock ‘n’ roll”, une al salût plui biel dal mont: “mandi”. Ma la miôr robe e je lâ a scuvierzilis dutis sul nestri sît www.friulpoint.it».
◆ Forsit no ducj a san che lis maiutis de dite furlane a son di lôr produzion e design. «Sì, no doprìn maiutis che si cjatin za prontis, ma e je une produzion che o fasìn fâ di pueste: coton, fitting e progjet decidût di nô.»
◆ Michele mi mostre une maiute par ledrôs fasint viodi la etichete cu lis descrizions di leç «No cjatais di nissune bande al mont une etichete cussì, cu lis indicazion obligatoriis ancje par furlan». Vere. Par esempli sot de composizion (1005 coton) al è scrit “do not iron printed decoration”, par inglês, e “sopressâ il dissen par ledrôs”, par furlan: al fâs efiet.
◆ Dutis lis altris produzions e novitâts dal brand furlan si puedin viodilis no dome sul sît www.friulpoint.it ma ancje su Facebook e Instagram. Come che al diseve un lôr vecjo slogan, “Friûlpoint no ti lasse crot”. Nancje sui social. ❚
Redazion

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +