Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La Selezion Furlane di balon

Dree Venier

Istât. A finissin i campionâts di balon e lis copis europeanis, e duncje si contindin lis partidis des variis “nazionâls”. Ancje se si varès di clamâlis “selezions”, cemût che al sucêt in Stâts tant che la Spagne (Selección di fútbol di España) o Portugal (Seleção Portuguesa di Futebol).
◆ In Europe, di fat, nol esist cuasi nissun stât nazion. Ancje la Italie, che cundut che e sedi tornade di mode la peraule, no je “nazion” parcè che e à plui nazionalitâts dentri dai confins statâi, e fra chês chê furlane.
◆ Ma cuale saressie la formazion di une selezion furlane di professioniscj dal balon? Cuâi i clamâts?
◆ In confront di cualchi desene di agns indaûr, cuant che a jerin tancj i zuiadôrs furlans in serie A, la ricercje e je tant plui dificile, e par dâ dongje un grup bon si à lâ a pescjâ fin te serie C.
◆ Altre soluzion, vuê cuasi “di mode”, e je chê dai oriunts, ma a diference dai Jorginho e Ederson de Italie, i cognons dai nestris a son inecuivocabii: Copetti, Driussi… mighe bagjigjis!
◆ Tant che alenadôr o vin sielzût Capello: cumò che al fâs l’opinionist, un pôc di timp par alenâ la selezion furlane al podarès vêlu.
◆ Selezion furlane, 25 convocâts; 4 portîrs: Meret (Napoli), Vicario (Empoli), Provedel (Lazio), Scuffet (Cluj); 5 difensôrs: Berra (Sudtirol), Calderoni (Cesena), Castelletto (Nantes), Cauz (Reggiana), Toloi (Atalanta); 5 centrocampiscj: Cristante (Roma), Crisetig (Reggina), Petriccione (Crotone), Pontisso (Catanzaro), Magnino (Modena); 11 atacants: Alario (Eintracht Francoforte), Diaw (Modena), Zilli (Cosenza), Strizzolo (Modena), Pafundi (Udinese), Fabbro (Virtus Verona), Cudrig (Juventus Next Gen), Compagnon (Juventus Next Gen), Driussi (Austin FC), Rigoni (Austin FC), Copetti (Charlotte FC).
◆ La nestre formazion (4-3-1-2): Meret; Toloi, Cristante, Castelletto, Berra (Calderoni); Petriccione, Pontisso, Crisetig; Driussi (Pafundi); Diaw, Copetti. Alenadôr: Fabio Capello. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +