Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA FABRICHE DAI… LIBRIS – CONTECURTE. Se il mont si strucje

............

di Carli Pup
Zuan e Nicolò a jerin restâts in cjase di bessôi cu lis feminis. Nancje che a fossin inmò frutins di tete. Toni e Bastian, i fradis plui grancj, za di cualchi zornade a jerin jù a Udin cu lis Cernidis. Laurinç, lôr pari, al jere lât jù in citât a matine, cuntun trop di oms dal borc. La gnove si veve sparniçade bot e sclop e di ducj i paîs dongje a jerin rivadis jù sdrumis di oms in armis.
«Cheste e je la volte buine che ur es fasìn paiâ dutis!» al veve rugnât lôr pari tal lâ fûr di cjase. E lôr doi? No vevino ancje lôr la lôr part di fâ? «O sês inmò masse piçui par chestis robis» ur veve tonât Laurinç intant che al provave il fîl de sô manarie. Ur veve dât une cjalade che no permeteve replichis e Zuan e Nicolò a vevin capît che a varessin fat miôr a stâ cuiets.
Al someave che la zornade no finìs plui, ma, a pene che si veve fat scûr, si vevin sfrusignade la muse ben e no mâl cul cjalin e si vevin metudis sù dôs piels di cjavre, chê nere e chê rossite, inmò cui cuars intor. Cence abadâ al cridâ di lôr mari si vevin butâts fûr di cjase e po, saltade la muraie dal borc, a vevin corût sù pe rive. A vevin taiât pal çuc di Sant Martin e a jerin jentrâts inte cente dal Gruagn che, dal alt des culinis, e voglonave su la citât.
Bande Udin, la spaltade dal borc e jere plene di int, cualchidun vistût di mascare, cualchidun za biel che pontât. A vevin vût di sburtâ no pôc par vuadagnâ un blec di visuâl.
La citât e jere dute un losôr.
La isule dai Torians e jere in flamis. Il fûc al fiscave i palaçs ancje in Puscuel e in Graçan. Un Carnavâl cussì no si lu veve mai viodût. Al jere un spetacul di no crodi e la int e cjalave lis flamis come incantesemade. Pôc plui tart a vevin tacât a brusâ ancje i palaçs dai Gorcs e chei in Bordolee.
Juste in chel un trop di feminis al veve tacât a cjantâ: «O sù, sù, che il mont si strucje; cualchidun lu dreçarà; la justizie e je fate a gucje; no si pues plui sopuartâ!» Zuan e Nicolò si vevin cjalâts cui voi lustris. Trop no varessino dât par jessi ancje lôr jù a Udin a savoltâ il mont ta chê Joibe Grasse dal 1511?

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +