Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il Comitât 482 al denuncie, si spere che alc si movi e intant pe scuele simpri mancul beçs

............

Al pues ancje stâi che intun moment di dificoltât si decidi di taiâ cualchi vôs dal belanç. Si à di pretindi tal câs che e sedi une sielte fate cul cjâf e no un tant al chilo. Si à duncje di viodi in ce maniere distribuî lis risorsis restadis a disposizion. Il comitât 482, nassût par difindi la aplicazion de lec nazionâl a pupilance des minorancis linguistichis in Italie, al à presentât la situazion de prossime finanziarie regjonâl in merit ai bêçs che i tocjin al furlan. La denunzie e je clare: une sielte fin cumò in continuitât cun la vecje linie di Tondo, ancje de bande de zonte Serracchiani. Fin cumò, o scrivin, parcè che pal Comitât 482 e je le pussibilitât che tes comissions, e po dopo in aule, un alc di plui al puedi jessi zontât. Une puarte vierte duncje par verificâ se il centri çampe al à voie di cambiâ troi par chel che al tocje la marilenghe.
Prime des elezions, o vin scrit che la Serracchiani e varès tignût une muse denant e une daûr su cheste cuistion. La finanziarie nus da rason: il centri çampe a peraulis nol pues lâ cuintri lis leçs su lis minorancis parcè che a vegnin fûr de sô bande e parcè che fin chê altre dì al à dât cuintri a Tondo e compagnie, propit parcè che lis dineave. Ma ce che a contin a son i fats, e la propueste de zonte regjonâl pal belanç 2014 e puarte a un mancul 46% (ven a stâi -1.260.000 euros) pe lenghe furlane.
La robe plui grivie dut câs no je cheste, ma il fat che e sarà la scuele a patî plui di ducj cheste situazion. Vuê, cun cheste distribuzion di risorsis, difilcimentri al sarà pussibil meti man a une serie organizazion didatiche dal insegnament dal furlan tes scuelis. E je dibant – anzit, e sune tant che une cjapade pal cûl – la declarazion de assessore Panariti che e dîs “viodarìn di cjatâ i bêçs in Lui”. Sì, par fâ fâ i compits des vacancis!
Duncje, la veretât e je che il risultât di cheste manovre al sarà di meti i gjenitôrs, lis fameis che a àn domandât il furlan pai lôr fîs, di front al faliment de lôr richieste.
Un an sì, chel altri no, e la serietât, la continuitât didatiche e va a fâsi benedî. Cul risultât che alore al è miôr l’inglês, che pierdi timp suntune robe che no funzione.
Cussì si difindin i dirits des minorancis de bande de çampe: fasint fruçons.❚
✒ L’om di Buri

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +