Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

AI 32 DI MAI – I misteris di Lignan

ensoul.admin

E je rivade la Istât, e pai furlans al vûl dî dome une robe: Lignan. Dutis lis sabidis e lis domeniis il furlan al cjape la machine e al partìs, cun doi grancj pinsîrs tal cjâf. Il prin: saraie la polizie sul stradon di Tisane? Varaio pardabon di lâ a cincuante intune strade di dôs corsiis par bande?Il secont: va ben, ma in ce Lignan aio di lâ? Sì, parcè che secont di ce che tu âs di fâ, tu âs une Lignan di scelzi. Sabbiadoro e je la sielte plui tradizionâl, chê che no scontente nissun. Sabbiadoro al è il puest da lis fameis, dai fantats fin a disevot agns e dai todescs. Li tu cjatis un lît lunc e larc, lis buteghis par cuant che al è nulât e i PR che la sere a distribuissin lis riduzions par fodrâ l’asfalt.

Dai disevot agns fin che no si fasin fruts (che dopo si devente une famee e si torne a lâ a Sabbiadoro) si va a Pinete. Pinete al è il puest dai zovins e dai todescs. Il lît al è plui piçul e dut di rive in jù, ma cuant che tu jessis tu cjatis almancul cuatri-cinc puescj par cjoli un aperitîf. E la sere, se no tu sês ancjemò intor a chel aperitîf, a son locâi, discotechis, dut ce che tu âs voie, cussì la matine tu sês cussì strac che no tu ti rindis cont che il lît al è di rive in jù.

In ultim, a son chei che a scelzin Riviere. Riviere al è il puest dai plens di bêçs e dai todescs. Cualchidun al dîs che par jentrâ a Riviere bisugne passâ un bloc da la finance e fâ viodi il 740. Il probleme al è che a Riviere no si cjate nuie altri che plens di bêçs, cussì ancje cui che al à la cjase li, di sere al va a Pinete par fâ viodi il machinon a cualchidun altri.

E sarès ancje Lignano City, une robe che e varès di stâ tal mieç tra Sabbiadoro e Pinete, nome che nissun al è mai rivât a capî dulà che e sta. Par chest no à une sô identitât. In some: City al è il puest dai todescs e vonde. Ducj le àn sintude a nominâ, ma vêso mai sintût cualchidun che al dîs “O voi a City”? Pluitost, un al va a Barcole a distirâsi tal ciment cui triestins.

Ma e rive un etât, ta la vite di un furlan, che ancje se nol à fîs e al cjape milions di euros al mês, al torne simpri a Sabbiadoro. Sì, parcè che al è chel il puest dai furlans vêrs, chei che ancje la domenie e il mês di Avost a àn nome une robe tal cjâf. No par nuie al è l’unic puest al mont dulà che i implans balneârs si clamin “uficis”.

Bete di Spere

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +