Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

I LIBRIS SIMPRI BOGNS. Contis gustosis e progjets pal avignî dai fruts di Listize

............

«Nissun puest miôr des stradis, dulinvie paîs e boscs neris, par stuzigâ la fantasie e fâ nassi une flabe. Flabis di aganis e orcui. Di Sant Pieri ator pal Friûl cul Signôr e Sant Zuan, saldo strac e cul pinsîr di parâ vie la fan. E di tancj altris di lôr ancjemò».

Cussì e sune la introduzion a la prime sezion di chest libri, risultât di une vore didatiche dai fantaçuts di dôs classis primis e di une tierce vie pal an scolastic 2001-2002. Jenfri lis cinc presentazions e va segnalade chê dai gjenitôrs dal comitât des scuelis di Listize che a àn pensât a cjatâ i finanziaments necessaris e a sostignî il lavôr dai arlêfs e dai insegnants. Vot a son lis sezions: “Cjamine cjamine”, “In vore”, “In vuere”, “La aghe”, “I fruts”, “Il Signôr”, “La libertât”, “La nestre strade”.

Chescj zovenuts a son lâts ator pal paîs a incuintrâ personis anzianis, a àn stât sot cu lis domandis a vons e avis, a àn scrutinât il teritori. E a dut chel che a àn cjapât sù, ur àn dât forme scrite par furlan (cu la revision dal professôr Ivano Urli). E cussì al è saltât fûr un libri plen di contis gustosis, come chê de conversion miracolose dai furlans (divuardi tocjâur il vin!), ricuarts di vuere (la ritirade di Russie, i sfolâts a Litorie), progjets pal avignî (ognidun al à di cirî la sô strade), storiis di amôr e di emigrazion, lis aganis buinis, ma no starlocjis, ce che al vûl dî fâ Sant Martin e fâ Sant Marc, i puars zûcs di une volte, i cercandui e vie indevant.

Di segnalâ a son ancje i dissens cui fumuts, opare di Davide e Enrico.

A completin il libri sedis pagjinis dedicadis ae grafie, cun filastrocjis, esemplis e frasis par sfrancjâsi e, insom di dut, la liste dai autôrs cui nons di chei che a son lâts a intervistâ.

Un libri plen di morbin, di storie, di gjeografie, che al è ancje un strument didatic une vore impuartant e preseôs. Al è dome di imagjinâsi cetant che a àn di jessisi divertîts chescj fruts a metilu adun e cetant che a puedin jessint braurôs!

Scuele medie statâl di Listize, Suntune strade. Antologjiute furlane, cun notis di grafie, Tavagnà, 2003
di Laurin Zuan Nardin

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +