Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Gran Premi Paulêt, un concors furlan di nivel internazionâl

Alessio Screm
La Orchestre a flâts di Paulêt aes origjins e vuê

La edizion numar 27 e je dedicade ae trombe, iscrizions dentri dai 5 di Lui

Al è un dai concors musicâi par struments a flât, o miôr, intal detai, par otons, plui vecjos dal Friûl. Une competizion storiche che e va indenant di ben 27 agns, a Paulêt, indulà che e esist une tradizion filarmoniche di dut rispiet, stant che li e je nassude e e opare une des bandis plui vielis dal Friûl. Une orchestre a flâts, par jessi precîs, fondade intal lontan 1875 e che cumò, e di un biel toc, e ven puartade indenant de associazion Euritmia, une realtât vivarose che e fâs concierts, e partecipe a concors, dispès classificantsi intes primis posizions. E inmanee ancje concors, e inmò sore e dirêç une scuele di musiche che e tire sù musiciscj cetant brâfs, fin de etât plui tenare. Sul lôr sît, www.euritmia.it, o podês lei dut ce che a fasin e stâ daûr aes lôr iniziativis ancje sui socials.
◆ O podês cussì savê di ducj i cors di musiche che a fasin, de lôr “Minibande”, une specialitât une vore impuartante dedicade ai plui piçui, che a àn cussì mût di svicinâsi ae musiche jentrant intune prime orchestre, podint zuiâ e sunâ par cressi insiemi. Daspò e je la orchestre dai zovins, la prosecuzion naturâl di un percors che ju puartarà dentri de orchestre a flât grande. In cheste sonante realtât, che e viôt mestris di nivel tant che David Gregoroni, Franco Brusini, Irina Guerra e dut un diretîf passionât e impegnât, no mancjin progjets trasversâi, come cunvignis, laboratoris corâi e strumentâi. Une altre biele storie e je chê de “musiche inte scune”, ven a stâi incuintris e ativitâts par feminis incintis, fameis, frutins di zero a trê agns, mestris, educadôrs e educadoris, midiant de teorie dal aprendiment musicâl e dal metodi Edwin Gordon, dedicât propite ae fasse di etât neonatâl.
◆ Euritmia, che la sô orchestre a flât e à di resint vinçût il prestigjôs concors bandistic internazionâl “Flicorno d’Oro” di Riva del Garda, puartant un program impegnatîf sunât devant di une zurie di innomenâts musiciscj e mestris di Svuizare, Spagne, Austrie, Israêl e Italie, ancje jê – come che si à dit – e organize un concors di taradure internazionâl. No par orchestris ma par soliscj zovins che a rivin di dut il mont. Si trate dal “Gran Premi Paulêt”.
◆ In cheste edizion numar vincjesiet, la gare – e je sì une competizion ma soredut un mût par confrontâsi cun int che e sa ben il mistîr, une maniere par cognossi altris coleghis amants dai struments a flât, zovins apassionâts -, e je dedicate a trombetistis e trombetiscj di dôs fassis di etât: fin ai 18 agns e fin ai 21 agns.
◆ Al è un dai concors in materie plui increditâts, dentri dal circuit European Union of Music Competitions for Youth (Emcy), sostignût de Fondazione Friuli e de Associazione delle Bande Italiane Musicali Autonome (Anbima). Ancje chest an al à une zurie di nivel, cun musiciscj e docents di Italie, Ream Unît, Spagne e Slovenie. A son: Francesco Tamiati, Morris Sebastianutto, Paul Archibald, Luis Gonzalez e Jure Gradišnik.
◆ La competizion si struture intune fase preliminâr che si davuelç a distance, inviant une videoregjistrazion, e une fase finâl in presince tal Auditorium Comunâl di Paulêt, ai 21 di Otubar. I trê finaliscj selezionâts di ogni categorie a saran valutâts sedi de zurie, sedi dal public. Par dutis e dôs lis fassis di etât e je proviodude la esecuzion di un toc obligatori e di un toc a sielte tra dôs propuestis. Dutis lis informazions, par talian e par inglês, a son sul lôr sît, euritmia.it, indulà che al è pussibil lei e discjamâ il regolament. La iscrizion e va fate dentri dai 5 di Lui, duncje al è inmò timp par mandâ il materiâl che a domandin.
◆ Ai finaliscj ur ven garantît il mangjâ e il durmî gratuits e ai vincidôrs ur saran dâts premis in monede, in plui de pussibilitât di esibîsi intes edizions sucessivis dal concors. Inmò sore, al prin classificât de categorie dentri dai 21 agns, i vignarà ricognossût il premi Emcy.
◆ Il Gran Premi Paulêt al è sostignût ancje di bande de Regjon Friûl-Vignesie Julie, dal Comun di Paulêt, di Credit Friuli e dal Conservatori Jacopo Tomadini di Udin. Trombetistis e trombetiscj di dut il mont, daitsi dongje! ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +