Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Gnûf dispensari farmaceutic tal comun di Trep Liussûl

Marta Vezzi
Il dispensari e Stefania Spiz

Infin une notizie biele e positive intal mont sanitari cjargnel: tal piçûl Comun di Trep Liussûl (che al conte cirche 600 animis) di dibot doi mês al è stât viert un nûf dispensari farmaceutic.
◆ La dotore Stefania Spiz, titulâr de farmacie “Romano” di Paulâr e dal dispensari di Trep Liussûl, e conte “La mê coleghe e à sierât la farmacie cirche 2 agns indaûr, duncje al è dificil capî cuale che e sarà la evoluzion di cheste gnove ativitât, ma in chescj doi mês o sin za contents de rispueste de int. Lis personis anzianis spes a vegnin ancje dome par passâ la peraule e par saludâ, cun di plui a puedin ancje sentâsi un moment tes cjadreis che o vin metût di pueste par chel. Pal moment e je une biele esperience. Sigûr che nol è facil, ma nus è vignût incuintri il Comun che si è ocupât di cjatâ un spazi par nô e nus à solevâts di tantis spesis. Pûr di vê chest servizi il Comun si è dât pardabon tant di fâ. O savìn benon che la disponibilitât economiche e je pocje e che une persone, cuant che e scuen decidi indulà vivi cu la sô famee, e cîr la soluzion economiche plui a so vantaç, lant a vivi plui dongje dal puest di lavôr.
◆ La aministrazion comunâl di Trep Liussûl e je lade cuintri corint: e à ricognossût che i servizis pai siei citadins a son pardabon necessaris e no je restade cu lis mans in man. Cheste sielte si scuen preseâle cetant. Si è metude a nestre complete disposizion, ancje se jo o jeri un pôc preocupade parcè che il spieli dai utents al è verementri piçul.”
◆ Ma parcè fermâsi intun comun de Cjargne di cirche 600 animis?
◆ “La sielte di vierzi un dispensari – e va indenant Stefania – e je stade detade di une leç regjonâl e di une statâl che e tocje chestis struturis. Il bant al è viert a dutis lis farmaciis, però si cîr di lâ a colaborâ cun chês dongje. A son cuasi 10 agns che o gjestìs chê di Paulâr (comun confinant cun Trep Liussûl) e o vin la fortune di jessi in 3 laureadis, plui mê sûr che no je laureade, e a nivel gjestionâl o rivìn a cuvierzi l’orari di servizi cence gjavâ nuie al servizi di Paulâr. Graciis ae disponibilitât des feminis che a lavorin cun me o sin rivadis a tignî simpri vierts sedi la farmacie che il dispensari e a garantî il servizi in ducj doi i comuns.”
Cumò a Trep Liussûl il dispensari al è viert lis buinoris di lunis, miercus e vinars e il miercus dopo misdì.
◆ La dotore Stefania Spiz e je ancje conseire de associazion di categorie dai farmaciscj e e dîs che “a son un grum di preocupazions tal nestri setôr. Si sin rindûts cont che soredut tal nestri teritori il fat che a mancjin cuasi dal dut miedis di base al sta butant in zenoglon ancje lis farmaciis, parcè che al ven a mancjâ il fat di lâ dal miedi e, di riflès, subit daûr in farmacie. A ‘nd è farmaciis che a àn pierdût tant parcè che cence miedis il lavôr al è calât di brut. O sin preocupâts: nol è facil sostignî coscj cuant che a mancjin lis prescrizions dai miedis.”
◆ Ma par fortune a esistin Comuns come chel di Trep Liussûl, che la dotore Stefania Spiz lu calcole “une perle rare”. “Cuant che o vin decidût di vierzi il dispensari a Trep Liussûl, nol jere il miedi di base. La aministrazion, ancje in chest câs, e je stade brave e e je rivade a recuperâ il miedi. Nô o sin pardabon contents di dâ chest servizi impuartant. No fasarìn grancj afârs ma l’impuartant al sarà rivâ a gjestî lis spesis. Si scuen pensâ al benstâ e ae salût des personis di chest teritori. In chescj comuns a son un grum organizâts: e je une becjarie, une buteghe di alimentârs, un ufici postâl, un ristorant e un albierc indulà che si cjatin ancje tabacs e gjornâi.”
Nol covente meti in lûs il fat che, cuant che la aministrazion comunâl i ten al so teritori e ae int dal so paîs, i risultâts si viodin. ❚

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +