Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

E DUCJ A VIVERIN… FURLANS E CONTENTS. La liende di barbe Nadâl

............

Al jere une volte (e al è ancjemò), in Laponie, un om vecjo mîl e plui agns.
Al veve une barbe blancje e un vistît ros e si clamave Barbe Nadâl. Al jere un om magjic, bon di fâ robis che nissun altri al saveve fâ. Ma soredut, al jere un om furlan, e si lu capìs di un grum di robis.
Barbe Nadâl al è di fat un piçul imprenditôr, che al gjestìs une scuadre di dipendents, clamâts “elfs”. La liende no lu conferme, ma cualchidun al dîs che la imprese di Barbe Nadâl e jere nassude in Friûl, e che i elfs a sedin in realtât i sbilfs de Cjargne.
Ma une dì, stuf di paiâ masse tassis a Rome, Barbe Nadâl al è emigrât, berlant “O Zico, o Laponie!”.
La furlanetât di Barbe Nadâl e je confermade ancje di altris segns.
Prime di dut, no si spavente devant dal lavôr e, in mancul di un mês, di cuant che i rivin lis letarutis fin ai 25 di Dicembar, al lavore dì e gnot par fâ sù ducj i zuiatui par milions di fruts tal mont.
Al è ancje clâr che i plâs mateâ cul len e cui imprescj par costruî robis, e no si contente di costruîlis: al sta daûr a dute la filiere, fin ae consegne al client finâl, parcè che fasint di bessôi no si sbalie mai.
E fevelìn de consegne. Di brâf furlan, a Barbe Nadâl no i interesse vê il machinon, il status symbol par fâsi viodi plui realizât di chei altris imprenditôrs: no, a lui i va ben ancje une loze (la liende no lu dîs clarementri, ma in origjin al samee che la loze e fos une Ape).
Te gnot tra i 24 e i 25 di Dicembar, Barbe Nadâl al partìs, cun cualsisei timp e  temperadure, e al consegne ai fruts ducj i regâi. Simpri puntuâl. Mai une scuse par no jessi rivât a fâ sù ben un zûc. E cu la umiltât di sporcjâsi di cinise il vistît, che tant no i impuarte di jessi “a la mode” o di fâsi cjalâ, ma dome di finî in timp il lavôr e di fâ lâ indevant la dite.
E, propit in chê gnot, la magjie di Barbe Nadâl e ven fûr plui potente che mai, cuntun misteri mai viodût prime.
La velocitât? No. La capacitât di contentâ e di cognossi ducj i fruts dal mont? No, ancjemò di plui.
A scomençâ de buinore dai 25 di Dicembar, di fat, Barbe Nadâl al polse, cence fâ nuie fin che nol rive il Nadâl dal an che al ven. Ce incjantesim: nissun altri furlan al à mai rivât a trasformâsi in triestin par undis mês ad an! ❚
Lis flabis
di Bete di Spere

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +