Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FURLANS, DIGJITAIT FURLAN. Gnove dibisugne: l’hotspot

............

La Biblioteche di Pordenon dulà registrâsi par acedi a Internet.
La Biblioteche di Pordenon dulà registrâsi par acedi a Internet.

Vie pes fiestis passadis il regâl tecnologjic numar un al è stât il smartphone, subit daûr o vin il tablet. Simpri mancul telefon, simpri mancul computer tal sens tradizionâl: imprescj gnûfs che nus vierzin lis puartis de rêt in ogni puest dulà che o nin.
Internet a misure di sachete, disvuedade di pueste par tignî vert l’arbul di Nadâl.
La fete siore dal mont si fodre simpri plui di argagns che graziis de tecnologjie WI-FI a disfrutin lis ondis radio par tacâsi cun internet.
Tal stât talian un decret dal ex ministri Pisanu al à cirût di dâi une strente a la nassite di rêts wi-fi libaris ufiartis di bande di esercents privâts, imponint la schedature dai clients prin di fâju acedi a la rêt.
PORDENON PRIME IN CLASSIFICHE_ Ma a ce pont sino cu la disponibilitât di rêts wifi libaris ufiarts dai Ents locâls tai cjaflûcs furlans?
La medaie di aur i spiete a Pordenon cu la sô rêt “Naonis” nassude tal 2010: 17 hotspots in dute la citât cun passe 2000 utents regjistrâts.
Une visite te Biblioteche civiche o lì dal Informagiovani par dâ jù i dâts personâls e je necessarie par acedi.
A Gurize o vin “Guglielmo” cun 9 hotspots (Plance dal Municipi, vie Garibaldi, vie Mazzini, vie delle Monache, Zardin Grant, Teatri Verdi, Punto Giovani, vie Rastiel). Nissune visite tai uficis: la regjistrazion si fâs online e si conferme mandant un sms.
Udin al à dome doi hotspot: place Libertât (dome 2 oris in dì di conession libare) e place XX Setembar (nissune limitazion di timp, prime regjistrazion cuntun sms). ■
Michele Calligaris

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +