Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CJARGNE. Seconde edizion dal premi Baston di San Pieri di Cjargne

............

Ai 6 di Avost, tune biele suaze di fieste e di cjants, te Plêf Mari de Cjargne si è tignude la seconde edizion dal Premi “Baston di San Pieri di Cjargne”. La iniziative e je partide tal 2014 de Arciconfraternite dal Spirt Sant Pieres vives; par dâ public ricognossiment a personis o a grups di personis che si son metudis in lûs pal lôr impegn spirituâl, culturâl e artistic, sociâl e umanitari, ispirât a valôrs cristians, al servizi de societât umane e de comunitât cjargnele in particolâr.
Il Baston di San Pieri al è il simbul di un cjaminâ tal troi dal Vanzeli e dal progrès spirituâl e civîl de umanitât (il premi, di fat, al ven dât a une persone che e presente une vite di esempli secont il Vanzeli e che e opare pal ben de societât).
La fraterne e je une istituzion che e à par finalitât la promozion di une caritât spirituâl, culturâl e sociâl pal popul di Diu e par ducj, e e cure ancje la conservazion e la protezion de Plêf Mari di Sant Pieri.
La Zurie formade da Bons. Pietro Brollo, Antonio Martini (ex president dal Consei Regjonâl), Battista Molinari (sindic di Zui), Bons. Giordano Cracina (prevost di Zui) e Renato Cracina (gjornalist) e à sielt lis personis di premiâ: Sûr Maria Luisa Candotti, Marco Marra e Paolo Agostinis.
A lôr ur è stât consegnât il Baston di San Pieri, la figure dal sant in len intaiât suntun mani di vilût di colôr zâl pal cjamp spirituâl, blu par chel culturâl e ros par chel sociâl, e une pergamene scrite a man cu la motivazion personâl di assegnazion. Tal cjamp spirituâl a Sûr Maria Luisa Candotti di Fors Disore: «Lant daûr aes olmis dal Sant Antonio Maria Gianelli, e à dedicade la vite interie ai fruts cjargnei e no dome dant fûr cence sparagnâsi timp, afiet, atenzion, disponibilitât, comprension, metint cûr e passion tal spirt plui gjenuin che si supe dal Vanzeli».
Tal cjamp culturâl e artistic a Marco Marra di Dimplan: «Une vite interie dedicade al mont de culture e de difese dal patrimoni storic artistic, culturâl e ambientâl de tiere di Cjargne; tra lis sôs passions ancje la poesie e la piture dulà che al à segnât la sô olme ben marcade».
Tal cjamp sociâl e umanitari, a Paolo Agostinis di Cjanâl: «Miedi che al fâs dal so lavôr une passion e une mission no dome tal ospedâl cjargnel, dulà che al vîf il so rapuart cui malâts, ma puartant la sô professionalitât e umanitât ai fruts dai paîs in miserie de Bolivie, Kenya, Guinee Bissau, Etiopie e Tanzanie».
I trê premiâts a àn pandude une grande contentece e sodisfazion tal ricevi chest ricognossiment. Sûr Maria Luisa cun umiltât e à dit: «O vûl jessi in chest moment semplicementri tant che rapresentante di tantis feminis che a meretin il premi plui di me. Lôr a son stadis don par chei altris cu la fantasie dal ben. A àn jemplade la lôr vite di sens e di gjonde!» Ancje il miedi Paolo al à dedicât il so premi a dutis lis personis di buine volontât: «O dîs dome che si è tirade une cjadene tra i paîs da la Afriche e la Cjargne, ma jo soi dome un anel di cheste cjadene e tancj progjets a son stâts puartâts indevant midiant di altris anei e cualchidun al è in cheste sale. Jo o dedichi chest baston a dutis chestis personis!»
Marco al à sotlineât la contentece di jessi restât in Cjargne: «Jo no ai mai tradide la mê tiere e di fat no soi mai lât vie, nancje cuant che o vevi pussibilitâts di caratar professionâl. O ai simpri refudât parcè che o ai volût continuâ la mê vite achì e lâ indenant a dâ in positîf chel che o pues par cheste tiere.»
Il premi al à une cadence bienâl. Cui che al vûl (tant personis che ents o associazions) al pues mandâ la propueste cuntun piçul curriculum de persone candidade dentri dal 31 di Dicembar dal 2017 ae Confraternite (te sede di Polse di Cougnes, intal Comun di Zui). ❚
✒ Marta Vezzi

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +