Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Sagre dal Patriarcjât a Aquilee cun doi ospits speciâi

............

la Basiliche di Aquilee
la Basiliche di Aquilee

Come ogni an si cjatarìn te nestre Basiliche Mari par onorâ i Sants Ermacure e Furtunât
Glesie Furlane e La Patrie dal Friûl, cu la colaborazion de Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane, a clamin adun i Furlans in ocasion de Fieste dai Sants Patrons dal Friûl, Ermacure, prin Vescul di Aquilee, e Fortunât, so diacun.
L’apontament al è come ogni an a Aquilee, te Basiliche Mari, domenie ai 17 di Lui aes 6 di sere, la prime domenie dopo de zornade juste che e colarès la fieste (i Ss Ermacure e Furtunât, di fat, a son segnâts sul lunari ai 12 di Lui).
Al celebrarà bons. Basili Danelon, vicjari gjenerâl di Concuardie e Pordenon, adun cui predis di Glesie Furlane. Pe ocasion si ricuardaran pre Checo Placerean e pre Antoni Beline, tradutôrs de Bibie, che chest an e je stade protagoniste dal grant event de leture continuade scomençade ai 3 e finide ai 9 di Avrîl.
Cun di plui chest an la zornade si cjame di un gust particolâr ancje par vie di doi ospits speciâi che a insioraran l’incuintri.
Prin al sarà Gabriele Pelizzari, autôr dal libri “Il Pastore ad Aquileia”, opare monumentâl che e presente une aprofondide leture dai mosaics. L’autôr, cun inizi aes 5 dopomisdì, al compagnarà la visite dai paviments de basiliche, fasintnus cognossi i contignûts dai siei studis.
Il secont ospit al sarà il coro “Vôs di Vilegnove” che al compagnarà la messe e che chest an al à a pene cjantât a Rome, puartant la lenghe furlane dentri de Basiliche di Sant Pieri.
Finide la messe si cjatarìn ducj alì dal ristorant “Ai Patriarchi” par continuâ la fieste.
Redazion

L’EDITORIÂL / Miôr furlans o citadins dal nuie?

Walter Tomada
I popui a àn une identitât ancje se no le vuelin. Tant che ogni om al nas e che al cres cuntun non, un cognon, un puest di divignince, e un document che lu comprove, cussì ancje i popui a vegnin di un timp lontan e di une tiere dongje, a clamin lis robis intune […] lei di plui +

Apontaments / Tarcint, Vinars 6 di Setembar aes 18, Presentazion dal libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami te terace de Biblioteche Comunâl

Redazion
L’apontament si tignarà doman, Vinars ai 8 di Mai, aes 18, te terace de Biblioteche Comunâl, vie Divisione Julia a Tarcint. La Aministrazion Comunâl di Tarcint cun la Comision de Pari Oportunitât nus invide ae presentazion dal libri di Erika Adami “Feminis furlanis fuartis” che viodarà la partecipazion di une protagoniste dal libri e de […] lei di plui +

Gnovis / “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami a vicino/lontano e al Salon internazionâl dal libri di Turin

Redazion
La Patrie dal Friûl e segnale doi apontaments che le viodin protagoniste cul libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami, che e fâs part de golaine “La machine dal timp”. Te suaze dal festival vicino/lontano, rivât ae vincjesime edizion, Erika Adami e moderarà l’incuintri “Feminis. Talents di no strassâ” che al nas des esperiencis contadis […] lei di plui +