Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Musiche par ducj i guscj

............

La prime domenie di Dicembar aes 5 sot sere, intun Palamostre plen di int, si è davuelte la edizion dal 2009 di Musiche*/Premi Friûl, dulà che si premie la miôr produzion discografiche e si puedin scoltâ lis gnovis propuestis in marilenghe.
Nol è stât facil pal osservatori di gjornaliscj sielzi i finaliscj in gare pe Targhe Deganutti. Lis dificoltâts a jerin leadis soredut al numar bas di produzions, une tindince comun tal mont de discografie in gjenerâl. Pôcs discs nol vûl dî basse cualitât e di fat, dongje dal preseât ricognossiment, e je stade fate ancje une menzon speciâl che e je lade a I Turcs tal Friûl di Luigi Maieron, pe maniere di interpretâ in clâf di teatri cjançon il test teatrâl di Pasolini, a dimostrazion de maturitât artistiche dal musicist cjargnel.
La targhe Deganutti invezit e je lade in paritât a dôs produzions cetant difarentis: a Platimi dai Fîl & Fiar par cemût che a àn valorizât la lenghe dai tescj poetics di Massimo Govetto intune produzion musicâl di gnûf rock; e a Cjantâ vilotis, la ambiziose produzion discografiche volude de Provincie Autonome di Trent, che e met dongje di Antonella Ruggiero cetancj artiscj, jenfri chescj Loris Vescovo e Claudia Grimaz. Sul palc si è po esibît ancje il grup new wave Francis and the Phantoms, che al à vinçût il Premi Friûl tal 2008.
Se i discs par Musiche* no jerin tancj, no si pues dî il stes pal Premi Friûl, dulà che a son rivadis passe 20 propuestis, e sielzi i 6 finaliscj al è stât grivi. La serade e je stade pardabon varie par gjenars musicâls e divignince dai grups: de Cjargne ae Basse Furlane, passant pe Val dal Arzin. Si è passâts cussì de armonie des dôs vôs femininis dai asins (H)ausbau, ae iruence punk dai zovins cjargnei dai Mig 29 over Disneyland; dal rock classic di Zarkus ae origjinalitât e al ecletisim dai Orchestra Cortile; de vôs intense de cjantautore folk Eleonora Cedaro, al reading poetic musicâl dai Hamit. Ancje in chest câs,  e je stade une menzon speciâl de jurie, che e je lade ae zovine cjantautore di Mueç Eleonora Cedaro, ricognossiment ae sô interpretazion emozionante, ae cure pe lenghe tal test e come sburt a continuâ la cariere musicâl. Vinçidôrs di cheste edizion a son stât i Orchestra Cortile, sedi pe origjinalitât dal lôr progjet, ma ancje pes lôr cualitâts artistichis e tecnichis. Une scomesse insome. A lôr l’onôr e la responsabilitât di incidi un cd pe etichete Musiche Furlane Fuarte, in spiete de edizion 2010.
Federica Angeli

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +